Η νέα γενιά του ιταλικού αυτοκινήτου πόλης βρίσκεται προ των πυλών και θα εφοδιάζεται με συστήματα κίνησης ήπιας υβριδικής υποβοήθησης και αμιγώς ηλεκτρικά.
Η παρουσίαση του πρωτότυπου Pu+Ra HPE τον περασμένο Απρίλιο μας έδειξε τον δρόμο που έχει πάρει η Lancia ως προς την σχεδιαστική προσέγγιση των μελλοντικών της μοντέλων. Η ιταλική φίρμα ετοιμάζεται να επιστρέψει στις αγορές της Ευρώπης, με μία γκάμα τριών μοντέλων που θα λανσαριστούν μεταξύ του 2024 και του 2028.
Το πρώτο από αυτά θα είναι η Ypsilon τέταρτης γενιάς που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα που κυκλοφορεί από το 2011 και συνεχίζει τα τελευταία χρόνια την εμπορική της πορεία μόνο στην Ιταλία.
BUY NOW
Για την σχεδίαση των μελλοντικών της μοντέλων, η Lancia κάνει χρήση γεωμετρικών σχημάτων όπως κύκλοι, τρίγωνα και ορθογώνια, δίνοντας έμφαση στην κομψότητα του συνόλου, παρά στην επιθετικότητα. Ταυτόχρονα, θα εμπνευστεί από τα εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος, όπως η Stratos, η Aurelia και η Delta.
Νέα θα είναι και η μάσκα της Ypsilon τέταρτης γενιάς, με την φωτεινή υπογραφή του πρωτότυπου Pu+Ra HPE να κοσμεί το μπροστινό της τμήμα. Εννοείται ότι το πλαϊνό τμήμα θα έχει πολλές ανάγλυφες επιφάνειες που θα χωρίζουν το αμάξωμα στη μέση, ενώ πίσω δεν αποκλείεται να δούμε στρογγυλά φώτα τύπου LED.
Την βάση θα αποτελεί η πλατφορμα CMP και το αμάξωμα θα είναι αποκλειστικά 5θυρο, με το μήκος του να ξεπερνά ελαφρώς τα τέσσερα μέτρα. Ακόμα, όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα αδέρφια του από τον Όμιλο Stellantis, έτσι και αυτό θα κατασκευάζεται στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Η καμπίνα της νέας Lancia Ypsilon θα αντλεί έμπευση από τα ιταλικά έπιπλα εσωτερικών χώρων, αναδύοντας μια αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης, ενώ πολλές λειτουργίες θα εκτελούνται μέσω φωνητικών εντολών στο σύστημα πολυμέσων.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού θα είναι μαζεμένες και θα προσφέρουν τρία πακέτα, με λίγα ακόμα προαιρετικά αξεσουάρ. Στους κινητήρες, αναμένεται να δούμε τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech Hybrid των 136 ίππων, καθώς και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Ομίλου με τους 156 ίππους και την 54άρα μπαταρία (αυτονομία γύρω από τα 400 χλμ.).
Η νέα Lancia Ypsilon αναμένεται να παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2024 και η εμπορική της καριέρα να ξεκινήσει καλοκαίρι. Οι πρώτες παραδόσεις όμως θα πραγματοποιηθούν το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς.
Τέλος, το 2025 θα δούμε και μία σπορ έκδοση με τον λογότυπο HF, ενώ το 2028 οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες θα εκλείψουν. Εκείνη τη χρονιά η Lancia θα είναι μια μάρκα μηδενικών εκπομπών ρύπων και η γκάμα της θα περιλαμβάνει επιπλέον το SUV Gamma και την Delta.