Για την παραγωγή αυτής της οικογένειας καυσίμων δεν χρησιμοποιείται πετρέλαιο, αλλά οργανικά απόβλητα, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 90% σε σύγκριση με το diesel.
Η αλλαγή σκηνικού που επιφέρει η ηλεκτροκίνηση και η επικείμενη απαγόρευση -τουλάχιστον σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης- παραγωγής νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα αναγκάζουν ορισμένες πετρελαϊκές εταιρείες να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους.
Πριν από λίγες μέρες η Cepsa άλλαξε το όνομά της σε Moeve για να απαλλαγεί από την εικόνα της που τη συνδέει με τα ορυκτά καύσιμα. Τώρα η Repsol προσπαθεί να πάρει το προβάδισμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας λανσάροντας στα πρατήρια ένα ολοκαίνουργιο καύσιμο.
BUY NOW
Η ιδιαιτερότητα αυτού του νέου καυσίμου είναι ότι μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 90% σε σύγκριση με το diesel που είναι διαθέσιμο στα πρατήρια.
Η Repsol ελπίζει να επιτύχει την πλήρη ουδετερότητα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο κοντινό μέλλον, πράγμα που θα σήμαινε ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούν αυτή την οικογένεια καυσίμων θα μπορούσαν να συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά την απαγόρευση της πώλησης και της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, την οποία οι Βρυξέλλες όρισαν για το 2035 και το 2050 αντίστοιχα.
Αυτός ο τύπος καυσίμου παράγεται από οργανική ύλη, από χρησιμοποιημένα έλαια έως και υπολείμματα καλλιεργειών, αλλά και γενικά φυτικά απόβλητα. Η Repsol το παράγει ήδη στο διυλιστήριο της Μούρθια και πωλείται ήδη σε 580 πρατήρια με την επωνυμία Nexa.
Είναι συμβατό με όλους σχεδόν τους κινητήρες diesel που διατίθενται σήμερα, αν και καλό είναι να το ελέγξετε στο φυλλάδιο οδηγιών του οχήματος. Σύμφωνα με τη Repsol, το καύσιμο αυτό φροντίζει επίσης καλύτερα τους κινητήρες από τα συμβατικά καύσιμα χάρη στα πρόσθετα που περιέχει.
Στα πρατήρια καυσίμων όπου είναι ήδη διαθέσιμο σε χώρες της Ευρώπης, η τρέχουσα τιμή πώλησής του είναι ίδια με εκείνη των premium καυσίμων, αν και η Repsol προσφέρει έκπτωση 10 λεπτών ανά λίτρο στο ειδικό εκπτωτικό πρόγραμμα Waylet.