Μπαίνει φόρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -Πώς θα υπολογίζεται, πού ξεκινά

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ένα νέο και πιο δίκαιο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων σκέφτονται ορισμένες χώρες της γηραιάς ηπείρου, υποστηρίζοντας ότι δεν αρέσει στους οδηγούς ο διαχωρισμός μέσω επιβολής πολιτικών.

Μία νέα έκθεση του Κέντρου Μελετών Πολιτικής της Μεγάλης Βρετανίας που ονομάζεται «Το μέλλον της οδήγησης», προτείνει να καταργηθεί ο φόρος καυσίμων και ο ειδικός φόρος οχημάτων VED για όλα τα οχήματα, και να αντικατασταθούν με ένα νέο σύστημα σύστημα χρέωσης ανά χιλιόμετρο.

Fortistes 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρου Μελετών Πολιτικής, το σύστημα χρέωσης ανά χιλιόμετρο θα πρέπει αρχικά να ισχύει μόνο για τα ηλεκτρικά οχήματα, μιας και εξακολουθούν να πληρώνουν λιγότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης και ντίζελ.

Η νέα μελέτη, η οποία βασίζεται σε πληθώρα δημοσκοπήσεων, υποστηρίζει ότι απαιτείται μία πιο έξυπνη προσέγγιση στην φορολόγηση των αυτοκινήτων, καθώς όλοι σχεδόν οι οδηγοί στο Νησί θεωρούνται «αγελάδες αρμέγματος μετρητών» από τις Αρχές.

EV Charging

Συνολικά, οι Βρετανοί οδηγοί πλήρωσαν περίπου 38 δισ. ευρώ σε φόρο καυσίμων και VED για το 2021 και το 2022, την στιγμή που η κυβέρνηση ξόδεψε για το ίδιο διάστημα μόνο 6 δισ. ευρώ στους δρόμους του εθνικού δικτύου και 7,5 δισ. ευρώ σε αυτούς του τοπικού δικτύου.

Επιπλέον, σύμφωνα με την μελέτη, το 88% των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν το 2021 ήταν με αυτοκίνητο, βαν ή ταξί, δείχνοντας πώς το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένα έθνος οδηγών. Υπογραμμίζει όμως ότι αυτό το σύστημα δεν είναι δίκαιο για τους οδηγούς και το ευρύ κοινό, καθώς είναι πιο πιθανό να υποστούν συνολικά τις συνέπειες των ρυπογόνων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Car charging

Το νέο σύστημα «πληρώνω όσο οδηγώ» για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων θα ήταν ένας πιο κατάλληλος τρόπος φορολόγησης των αυτοκινητιστών, σύμφωνα με το οποίο ένα σενάριο θα ήταν να χρεώνονται ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε χιλιόμετρο που διανύουν.

Γενικά όμως, σε όλους θα δίνεται ένα καθορισμένο «ποσό» αφορολόγητων χιλιομέτρων κάθε χρόνο, με το όριο τους να είναι υψηλότερο για όσους βρίσκονται σε αγροτικές περιοχές και έχουν λιγότερες εναλλακτικές στις μετακινήσεις τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ