Έρχεται το τέλος στην κρίση των microchips

Bosch microchips

Οι συνέπειες των lockdowns ελέω κορωνοϊού είναι ακόμη αισθητές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο το φως στην άκρη του τούνελ έχει αρχίσει να διαφαίνεται.

Η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθεί να επηρεάζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες σε πολλούς τομείς της βιομηχανίας σε όλο τον κόσμο με τον κλάδο των αυτοκινήτων να είναι ένας από εκείνους που έχουν «χτυπηθεί» ιδιαίτερα σκληρά.

Η τρέχουσα παραγωγή microchip, που παρουσιάζεται χαμηλότερη των περιστάσεων και εξακολουθεί να μην μπορεί να «ευθυγραμμιστεί» με τη παγκόσμια ζήτηση, συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στους κατασκευαστές που δεν είναι ακόμη σε θέση να καλύψουν τη ζήτηση.

Το αποτέλεσμα της έλλειψης μικροτσίπ είναι οι πολύμηνες καθυστερήσεις στην παράδοση καινούργιων μοντέλων στο κοινό, που έχει οδηγήσει στη μείωση της συνολικής παραγωγής τα τελευταία δύο χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο και σύμφωνα με αναλυτές αλλά και ιθύνοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα πράγματα παρουσιάζουν αργή αλλά σταθερή βελτίωση και το τέλος της κρίσης των ημιαγωγών φαίνεται να πλησιάζει.

Στο παραπάνω φαίνεται να συμφωνεί και ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, με τον Πορτογάλο να αναφέρει σε δηλώσεις του στο Σαλόνι του Παρισιού ότι η «κατάσταση καλυτερεύει».

«Με το τέλος του 2023, το πρόβλημα θα έχει λυθεί. Αυτό εκτιμούμε, δεδομένου και του τρέχοντος ρυθμού βελτίωσης...», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Tavares ο οποίος ανέφερε παράλληλα ότι υπάρχει ακόμη ένας σημαντικός αριθμός εργοστασίων και επί ευρωπαϊκού εδάφους που παρουσιάζουν προβλήματα στη λειτουργία τους.

Οι δηλώσεις του Tavares υποστηρίζονται και από ανεξάρτητες μελέτες όπως εκείνη της J.P. Morgan, η οποία κάνει λόγο για σχετική ομαλοποίηση στην παραγωγή μικροτσίπ για αυτοκίνητα που παρατηρείται ήδη το δεύτερο μισό του 2022 και αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο μέχρι και το τέλος της χρονιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί πως στις αρχές της πανδημίας και στα πρώτα lockdowns που πραγματοποιήθηκαν και παραγωγικές μονάδες, οι κατασκευαστές ακύρωσαν μεγάλες παραγγελίες ημιαγωγών με αποτέλεσμα να μην μπορούν έπειτα να εξυπηρετήσουν την «εκρηκτική» ζήτηση που παρουσιάστηκε για αυτοκίνητα σε παγκόσμια κλίμακα, με την άρση των lockdowns.

Το παραπάνω πρόβλημα διογκώθηκε ακόμη περισσότερο λόγω της αυξημένης ζήτησης για απομακρυσμένη εργασία που οδήγησε με τη σειρά της σε αυξημένη ζήτηση microchips που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και tablets. Με τους κατασκευαστές των microchip να γυρνούν την παραγωγή τους σε αυτά, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έπρεπε να... περιμένει τη δική του σειρά για να καλύψει τις ανάγκες του.

Το 2023 θα να είναι μια χρονιά που η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα ομαλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, λόγω της σημαντικής αύξησης στην παραγωγή μικροτσίπ, με το τέλος στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία να μπαίνει οριστικά στις αρχές του 2024.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ