Ο μεγαλύτερος εναέριος δρόμος γίνεται πραγματικότητα -Πώς θα αλλάξει τη Θεσσαλονίκη

flyover thessaloniki

Μια σειρά από παρεμβάσεις βρίσκονται προ των πυλών στην πόλη της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ανακουφιστεί το οδικό δίκτυό της από τις εργασίες στον Περιφερειακό.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών της κατασκευής του Flyover, τον εναέριο δρόμο στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος μαζί με το Μετρό θα αναδείξουν την πόλη σε «βασίλισσα» των Βαλκανίων.

Όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενα άρθρα μας, μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα διπλασιαστεί ο όγκος οχημάτων που εξυπηρετούνται ανά ώρα από τις 5.000 σήμερα στις 10.000 και θα επιτρέψει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό, μειώνοντας τον όγκο αυτοκινήτων εντός πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι, ωστόσο, να παραδοθεί ο Flyover στους οδηγούς, η Θεσσαλονίκη θα υποβληθεί σε μια δύσκολη τετραετή δοκιμασία, μιας και οι εργασίες που ξεκινούν τον προσεχή Οκτώβριο, θα μειώσουν την κυκλοφοριακή ικανότητά του περιφερειακού, δεδομένου ότι θα παροπλιστεί μία από τις τρεις λωρίδες του.

Πολλοί, λοιπόν, οδηγοί που εξυπηρετούνταν από αυτόν, θα εισέρχονται εντός του αστικού ιστού, βάζοντας δύσκολα στο ήδη υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο της πόλης.

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει για την κατασκευή του Flyover

Στο πλαίσιο αυτό, καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα που θα προκύψουν από την κατασκευή του Flyover στον περιφερειακό. Αναφορά σε αυτές έκανε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος προχώρησε σε μια σύντομη ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το θέμα, ύστερα από σχετικό αίτημα του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Σωτήρη Αβραμόπουλου.

Εστίασε στο ότι έχει δημιουργηθεί ένα συντονιστικό όργανο που συνεδριάζει κάθε εβδομάδα, θέτοντας στο τραπέζι λύσεις που εισηγούνται ειδικοί για να μετριαστούν τα προβλήματα από την υλοποίηση του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μερικές από τις προτάσεις που επεξεργάζονται ο ΟΣΕΘ με το Ινστιτούτου Μεταφορών και το ΑΠΘ, και αναμένεται να αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη, όσο κατασκευάζεται ο εναέριος δρόμος είναι οι εξής:

  • Ενίσχυση της διεύθυνσης τροχαίας Θεσσαλονίκης με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή (90 τροχονόμους και 16 δίκυκλα) για να αστυνομεύεται το βασικό οδικό δίκτυο της πόλης και να σταματήσει η παράνομη στάθμευση
  • Τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης, ώστε να προκύπτει πράσινο κύμα στους βασικούς οδικούς άξονες
  • Μονοδρομήσεις
  • Τοποθέτηση φωτεινών πινακίδων στα σημεία εισόδου στην περιφερειακή για να ενημερώνονται οι πολίτες για τους χρόνους διέλευσης
  • Ενημέρωση των οδηγών μέσα από smartphones
  • Εφαρμογή των ωραρίων φορτοεκφόρτωσης
  • Διαχείριση της αποκομιδής απορριμμάτων τις βραδινές ώρες

Σημειώνεται ότι προτού ολοκληρωθεί ο Flyover (εκτιμάται το 2027), η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό (εντός του 2024) το οποίο αναμένεται να συνδράμει καθοριστικά στο να μετριασθούν οι επιπτώσεις των εργασιών για τον εναέριο δρόμου, δεδομένου ότι το μέσο σταθερής τροχιάς θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες σε ημερήσια βάση, οι οποίοι σήμερα κινούνται με το ΙΧ τους.

Όπως, βέβαια, ανέφερε ο κ. Μπίλλιας, δεν αρκεί η λειτουργία μόνο της βασικής γραμμής του Μετρό, μιας και πρέπει να ξεκινήσουν και οι επεκτάσεις του (βλ. Καλαμαριά και βορειδυτικά). Επίσης, πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, ένα από τα σημαντικότερα συγκοινωνιακά έργα της πόλης, που θα ανακουφίσει τη δυτική Θεσσαλονίκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
flyover θεσσαλονίκη

Ποιος είναι ο Flyover

Υπενθυμίζεται το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.

Η συγκεκριμένη Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος θα έχει μήκος 9,5 χλμ., τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover, καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας.

Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Με τον Flyover οι οδηγοί θα παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό, ενώ θα μετακινούνται γρηγορότερα και ασφαλέστερα τόσο προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και στη Χαλκιδική.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ