Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει αποφασισμένη να επιταχύνει την εξέλιξη μοντέλων που θα απευθύνονται στους λάτρεις της σπορ οδήγησης.
Ο Akio Toyoda, ένθερμος υποστηρικτής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και αγωνιζόμενος ο ίδιος, ουδέποτε έπαψε να τοποθετεί σε περίοπτη θέση τις σπορ προτάσεις της Toyota.
Υπό την εποπτεία του Akio, η εταιρεία εξέλιξε κάποια από τα fun-to-drive μοντέλα της σύγχρονης ιστορίας της, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα GR Yaris και GR Corolla.
BUY NOW
Στις αρχές, ωστόσο, του τρέχοντος έτους, και ύστερα από 14 χρόνια στη θέση του CEO της Toyota, o Αkio παρέδωσε τη σκυτάλη στον μέχρι πρότινος επικεφαλής των Lexus και Gazoo Racing, Koji Sato. Ο Akio ανέλαβε χρέη Προέδρου.
Οι ανακατατάξεις στα διοικητικά κλιμάκια της Toyota προκάλεσε ανησυχία στους φίλους της μάρκας ότι τα σχέδια για εξέλιξη νέων σπορ μοντέλων ίσως θυσιαστούν στον βωμό της προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει όπως κατέστησε σαφές ο Koji Sato. Σε συνέντευξή του στο βρετανικό περιοδικό Autocar, ξεκαθάρισε ότι η γκάμα μοντέλων με το διακριτικό "GR" όχι μόνο δεν θα «πεθάνει», αλλά θα εμπλουτιστεί με νέες ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Όπως ήταν φυσικό, αρνήθηκε να προβεί σε λεπτομέρειες σχετικά με το τι ακολουθεί μετά τα GR Yaris, GR Corolla, GR 86, και GR Supra. Ένα από τα νέα GR μοντέλα θα μπορούσε να είναι η έκδοση παραγωγής του GR Super Sport, ενός υβριδικού μοντέλου με V6 βενζινοκινητήρα που θα επικουρείται από ηλεκτροκινητήρα για τη συνδυαστική παραγωγή 1.000+ ίππων. Από τα τέλη του 2021, ωστόσο, η Toyota τηρεί σιγή ιχθύος σχετικά με το μοντέλο, με τις φήμες να κάνουν λόγο για εγκατάλειψη του πρότζεκτ μετά από ένα ατύχημα κατά τις δοκιμές του τετράτροχου «πυραύλου».
Εξίσου μεγάλη προσμονή επικρατεί και για την Toyota Supra GRMN, που φημολογείται ότι θα «φορά» το τρίλιτρο εξακύλινδρο μοτέρ της BMW M4, απόδοσης 550 ίππων. Και για αυτό το μοντέλο, ωστόσο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τηρεί σιγή ασυρμάτου.
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι τον Δεκέμβριο του 2021, στο πλαίσιο της απρόσμενης παρουσίασης 16 νέων μοντέλων και concept cars για το ηλεκτρικό της μέλλον, η Toyota παρουσίασε το διθέσιο ηλεκτρικό πρωτότυπο Sports EV, που για πολλούς θα αποτελέσει το νέο MR2, με την εξέλιξή του να γίνεται από κοινού με τις Suzuki και Daihatsu.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, αυτό ίσως απαρνηθεί την ηλεκτρική φύση του, και τελικά «φορέσει» έναν 1.000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα 120 ίππων/200 Nm ροπής, με την τιμή του στην αγορά της Ιαπωνίας να ξεκινά από τα 16.000 ευρώ.