Citroen e-C3

Έρχονται περιορισμοί κυκλοφορίας και πώλησης σε παλιά ΙΧ - Ποια αυτοκίνητα αφορά;

Κίνηση σε δρόμο

Η μετατροπή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, παράλληλα με την επιβολή περιορισμών ακόμα και στην κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων.

Η μέση ηλικία του ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων δυστυχώς αυξάνεται κάθε χρόνο παρά τα αυστηρά μέτρα που λαμβάνει η Κομισιόν αλλά και τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει σχετικά με την μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% έως το 2024.

Ο τρέχων κανονισμός για τις εκπομπές CO2 αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής κατάργησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) το 2035, είναι το μοναδικό πιο σημαντικό μέτρο μείωσης των εκπομπών, καθώς θα μειώσει τις εκπομπές κατά 57% το 2040 σε σύγκριση με το 2015.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το επιτευχθεί η ανανέωση επομένως του ευρωπαϊκού στόλου των αυτοκινήτων θα πρέπει όλα τα κράτη μέλη πέρα ​​από την εστίαση μόνο σε νέες πωλήσεις να «καθαρίσουν» ολόκληρο τον στόλο αυτοκινήτων. Ο οδικός χάρτης Road-to-Zero της T&E θα διασφάλιζε τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ, παρέχοντας παράλληλα καθαρές και προσιτές λύσεις για να βοηθήσει όλους τους οδηγούς να απομακρυνθούν από τα ρυπογόνα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel.

Απαιτούνται πρόσθετα μέτρα για τη σταδιακή κατάργηση των υπόλοιπων 73 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κινούνται στους δρόμους έως το 2050. Οι πιο αποτελεσματικές και προσιτές επιλογές είναι η κατάργηση των παλαιών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel (και η αντικατάστασή τους με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, BEV), ακολουθούμενη από ηλεκτρικές μετασκευές αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Για να επιταχυνθεί η κατάργηση των παλαιότερων οχημάτων βενζίνης ή diesel, η T&E προτείνει την εφαρμογή περιορισμών πωλήσεων ή κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά από μια ορισμένη ηλικία. Στη συνέχεια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει το συντομότερο δυνατό έναν νέο κανονισμό έγκρισης τύπου ΕΕ για ηλεκτρικά μετασκευασμένα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα e-Fuels είναι πιο ακριβά και αναποτελεσματικά από άλλες επιλογές και ως εκ τούτου δεν χρειάζονται για τη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου.

Επίσης η επιτάχυνση της απορρόφησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους εταιρικούς στόλους και η αποφυγή της αύξησης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με τον περιορισμό της κατασκευής νέων δρόμων ή την ενθάρρυνση των αλλαγών στους τρόπους μετακινήσεων αποτελούν πρόσθετους αποτελεσματικούς μοχλούς για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τις φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα.

Το T&E road to zero μειώνει τις εκπομπές των αυτοκινήτων κατά 86% το 2040

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδικός χάρτης της T&E για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές αυτοκινήτων δείχνει αρχικά ότι η σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 είναι ένα ουσιαστικό μέτρο για την απαλλαγή των αυτοκινήτων από τον άνθρακα. Ωστόσο, τα νομοθετημένα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα πρέπει να συμπληρωθούν ώστε να εξαλειφθούν οι εκπομπές ρύπων του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων με αποτέλεσμα να μειωθούν τελικά οι εκπομπές CO2 των οδικών μεταφορών κατά 86% (σε σύγκριση με το 2015), διασφαλίζοντας παράλληλα την κοινωνική δίκαιη μετάβαση.

Πέρα από τα νομοθετημένα πρότυπα CO2 αυτοκινήτων που επηρεάζουν όλες τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, στη μελέτη αναλύονται και οι επιπτώσεις της επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών αυτοκινήτων και αξιολογούνται οι επιλογές για την απαλλαγή από τον άνθρακα των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρώπης το 2050, λαμβάνοντας υπόψη προγράμματα μετατροπής σε συνδυασμό με εναλλακτικές επιλογές κινητικότητας και τις e-μετασκευές.

Ο δρόμος προς το μηδέν της T&E συνδυάζει καθαρή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιτάχυνση της απορρόφησης των EV στους εταιρικούς στόλους

Για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η ΕΕ απαιτείται ταχύτερη απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων στους εταιρικούς στόλους έως το 2030. Δεδομένης της μεγαλύτερης χιλιομετρικής απόστασης των αυτοκινήτων που διανύουν οι εταιρικοί στόλοι η υποχρεωτική απόκτηση καθαρών οχημάτων θα επιφέρει τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2 ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει ένα μεγάλο στόλο μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με αυτούς τους στόχους, οι ετήσιες εκπομπές του στόλου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 5% επιπλέον το 2040.

Σταδιακή κατάργηση όλων των υπολοίπων ΙΧ βενζίνης ή diesel έως το 2050

Η σύγκριση των διαφορετικών εναλλακτικών λύσεων δείχνει ότι τα συστήματα μετατροπής και οι ηλεκτρικές εκσυγχρονίσεις –η μετατροπή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο– θα πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα καθώς αποτελούν τις πιο κατάλληλες και αποτελεσματικές λύσεις για τη σταδιακή κατάργηση των υπόλοιπων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2050. Από την άλλη πλευρά , η χρήση e-Fuels στα αυτοκίνητα δεν έχει περιβαλλοντική, οικονομική και βιομηχανική λογική.

Ένα σύστημα μετατροπής, όπου ο οδηγός εγκαταλείπει την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου και επιλέγει ένα πακέτο κινητικότητας (δημόσιες συγκοινωνίες και car sharing), θα ήταν μια καλή επιλογή σε περιοχές όπου η υποδομή για τις δημόσιες συγκοινωνίες και η ενεργή κινητικότητα είναι επαρκώς ανεπτυγμένη. Το καθεστώς μετατροπής θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει επιδοτήσεις για την αγορά ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος ή τη μίσθωση του ως μέρος ενός συστήματος κοινωνικής μίσθωσης ή για την αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού οχήματος. Τα αυτοκίνητα που έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρικά από βενζίνη ή diesel θα παρέχουν μια πρόσθετη λύση σε οδηγούς χαμηλού εισοδήματος και άτομα που χρειάζονται πραγματικά ένα αυτοκίνητο. Τα προγράμματα μετατροπής των παλαιών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel σε ηλεκτρικά θα επιτρέψουν την απομάκρυνση όλων των παλαιών οχημάτων από τον στόλο μέχρι το 2050 και θα μειώσουν τις εκπομπές κατά 11% επιπλέον το 2040. Τα e-Fuels έχουν υψηλότερο κόστος για τον ιδιοκτήτη, υψηλότερες εκπομπές CO2 κύκλου ζωής και δεν θα μειώσουν την αστική ατμοσφαιρική ρύπανση. Είναι κρίσιμο ότι τα e-Fuels και το υδρογόνο που απαιτείται για την παραγωγή τους θα απαιτηθούν σε τομείς που δύσκολα υποχωρούν (π.χ. αεροπορία και ναυτιλία), επομένως δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα e-Fuels θα είναι διαθέσιμη για αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα e-Fuels δεν έχουν κανένα περιβαλλοντικό, οικονομικό και βιομηχανικό νόημα

Οι υπόλοιπες εκπομπές θα μειωθούν με την αποφυγή αύξησης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων

Μεταξύ 2000 και 2018, η επιβατική δραστηριότητα στα αυτοκίνητα της ΕΕ αυξήθηκε κατά περίπου 17%, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει ότι θα αυξηθεί κατά 20% έως το 2050. Ο οδικός χάρτης T&E στοχεύει στην αποφυγή αυτής της αύξησης στη χρήση αυτοκινήτων βασιζόμενος σε τρεις βασικούς μοχλούς: τη διακοπή κατασκευής νέων δρόμων, στη στροφή προς τις δημόσιες συγκοινωνίες και στην ενεργή κινητικότητα στις πόλεις. Επίσης περιλαμβάνει τη στροφή στους σιδηροδρόμους για μεγαλύτερες αποστάσεις και αύξηση των τιμών των καυσίμων ανάλογα με τη ζήτηση. Για περαιτέρω μείωση των εκπομπών, αυτά τα μέτρα θα συνδυάζονται με πρόσθετους μοχλούς για την αύξηση της πληρότητας των αυτοκινήτων (π.χ. car sharing) και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (μετακίνηση των πωλήσεων από τα SUV). Αυτά τα μέτρα θα μειώσουν τις εκπομπές κατά 14% επιπλέον το 2040.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασικές συστάσεις

Η ΕΕ πρέπει να διατηρήσει τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναπτύσσει μια νέα πρωτοβουλία για τον εξηλεκτρισμό των στόλων των εταιρειών. Η ΕΕ πρέπει να θέσει στόχο 100% πωλήσεων BEV το 2030 για εταιρικά αυτοκίνητα με ενδιάμεσο στόχο 50% το 2027, προκειμένου να επιτύχει ταχύτερη αύξηση των πωλήσεων BEV.

Οι λύσεις πολιτικής πρέπει να στοχεύουν ειδικά στον υφιστάμενο στόλο αυτοκινήτων, ιδίως εξηλεκτρισμό παλαιών αυτοκινήτων βενζίνης ή diesel και προγράμματα μετατροπής για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης για κινητικότητα (π.χ. δημόσια μέσα μεταφοράς, κοινή χρήση αυτοκινήτου) ή ενός νέου ή μεταχειρισμένου BEV, ενώ αποφεύγοντας αναποτελεσματικές και δαπανηρές λύσεις όπως τα e-Fuels.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προσαρμόσει τη στρατηγική της για το 2040 και να λάβει υπόψη τα συστήματα μετατροπής και τις ηλεκτρικές μετασκευές αντί για τα e-Fuels για τον στόλο παλαιών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ