Νέο λουκέτο στην αυτοκινητοβιομηχανία -Ποιος κατασκευαστής κατεβάζει ξανά ρολά

παραγωγή αυτοκινήτου

Προσπάθησε ξανά αλλά δεν τα κατάφερε ένας κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος πρέπει να έχει πλέον και το άτυπο ρεκόρ των δύο... «λουκέτων» σε λιγότερο από δώδεκα μήνες.

Πολλές ήταν οι υποσχέσεις που άφησε η ολλανδική Lightyear όταν παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητό της «ηλιακό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Lightyear 0, το οποίο μπορούσε να διανύσει περίπου 100 χλμ. την ημέρα χωρίς να φορτίζει την μπαταρία του από πρίζα παρά μόνο από τον ήλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Lightyear ιδρύθηκε το 2016 και το 2022 παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού Lightyear 0 τραβώντας πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας για δύο συγκεκριμένους λόγους: για τα μεγάλης έκτασης ηλιακά πάνελ που εξέλιξε η ίδια και είχαν πολύ υψηλή απόδοση αλλά και για την αεροδυναμική του αυτοκινήτου που το έφερνε από πλευράς απόδοσης με την πρώτη στην κορυφή μεταξύ όλων των μοντέλων παραγωγής ανεξαρτήτως κατηγορίας και κατασκευαστή.

Τελικά για το Lightyear 0, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως αναμενόταν και παρά το γεγονός ότι η παραγωγή του είχε προγραμματιστεί για να ξεκινήσει προς τα τέλη του 2022. Στις αρχές της χρονιάς οι Ολλανδοί ανακοίνωσαν την πτώχευση της Atlas Technologies B.V., της εταιρείας τους που είχε δημιουργηθεί και ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή του Lightyear 0.

Στη συνέχεια η Lightyear, που δεν εγκατέλειψε τις προσπάθειές της, βρήκε εκ νέου την απαραίτητη χρηματοδότηση για να συνεχίσει προχωρώντας παράλληλα σε αναδιάρθρωση και αλλαγή στρατηγικής βάζοντας στον πάγο το Lightyear 0, ενώ ανακοίνωσε ότι όλοι οι πόροι της θα διοχετευτούν στην επιτάχυνση της εξέλιξης του δεύτερου ηλιακού αυτοκινήτου της, του «02».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έναντι του αεροδυναμικού «0» των πέντε περίπου μέτρων, το Lightyear 02 είναι ένα σημαντικά μικρότερο σε διαστάσεις ηλεκτρικό crossover, με τιμή στα 45.000 ευρώ, μόλις το ένα πέμπτο σε σχέση με τα 250.000 ευρώ του «0».

Τελικά και σύμφωνα και με τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την ολλανδική εταιρεία ούτε αυτό το project θα προχωρήσει βάζοντας «λουκέτο» στα όνειρα της Lightyear για την ευρεία παραγωγή «ηλιακού» ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο λόγος βρίσκεται στην αδυναμία της ολλανδικής εταιρείας να βρει νέους επενδυτές, πρόθυμους να συνεχίσουν να επενδύουν κεφάλαια για την εξέλιξη του δεύτερου ηλεκτρικού τους αυτοκινήτου.

Τώρα και αντί να κατασκευάσει το δικό της ηλιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο η Lightyear αλλάζει στρατηγική και θα μεταμορφωθεί σε προμηθευτή ηλιοροφών με ηλιακά πάνελ μέσω της θυγατρικής της Lightyear Layer. Τα πάνελ των Ολλανδών, τα οποία θα χρησιμοποιούνταν στα μοντέλα της, πιστεύεται ότι έχουν υψηλότερη απόδοση έναντι άλλων παρόμοιων προτάσεων με την εξέλιξή τους να έχει φτάσει στο τέλος της.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ