Στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να αποφύγει τους δασμούς CO2 της ΕΕ, ο Πούτιν είναι αποφασισμένος να μετατρέψει τη χώρα του σε κόμβο ηλεκτρικής κινητικότητας.
Στροφή 180 μοιρών πραγματοποίησε πριν από λίγους μήνες ο Βλάντιμιρ Πούτιν. Μολονότι είχε υιοθετήσει μια έντονα σκεπτικιστική στάση σχετικά με την κλιματική αλλαγή, ο Ρώσος Πρόεδρος δήλωσε πως η χώρα του θα επιδιώξει την ουδετερότητα του άνθρακα το αργότερο έως το 2060, παραδοθείς στις πιέσεις της ΕΕ για δασμούς CO2 στα προϊόντα τρίτων χωρών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ρωσία έχει στρέψει στο βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ποντάρει πολλά στην εγχώρια παραγωγή μηδενικών ρύπων μοντέλων.
BUY NOW
Η χώρα ήδη έχει πραγματοποιήσει μεγάλη πρόοδο στο συγκεκριμένο τομέα, με τον υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου να προχωρά σε σχετικές ανακοινώσεις. Τη Δευτέρα (21/2), ο Ντένις Μαντούροφ εξήγγειλε ότι το πρώτο “Made in Russia” ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρίσκεται καθ’ οδόν, και πως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα έχει πατήσει ρωσική άσφαλτο.
Η ανακοίνωση του Μαντούροφ σχετίζεται άμεσα με το γεγονός ότι η Διατμηματική Επιτροπή της Ρωσικής Ομοσπονδίας αναγνώρισε τις εταιρείες Motorinvest LLC and Electric Vehicles Manufacturing Rus LLC ως τους νικητές του προκηρυχθέντος διαγωνισμού για την παραχώρηση των ειδικών επενδυτικών συμβολαίων (Special Investment Contracts/SPICs) που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Προσώρας, η Motorinvest κρατά σιγή ιχθύος σχετικά με τα παραγωγικά σχέδιά της. Σύμφωνα, ωστόσο, με τις πρώτες πληροφορίες τα οχήματα θα κατασκευάζονται στη ρωσική πόλη Λίπετσκ και θα φέρουν την υπογραφή της κινεζικής Seres, θυγατρική του ομίλου Chongqing Sokon Industry.
Ρωσικά δημοσιεύματα επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται να πρόκειται για το ηλεκτρικό crossover Seres 3 (δείτε το παραπάνω) που έχει μήκος 4.385 χλστ., παράγει 165 ίππους και η μπαταρία του (52 kWh) εξασφαλίζει έως και 405 χλμ. αυτονομίας.
Τη γραμμή συναρμολόγησης ενδεχομένως να περνά και το πιο πολυτελές Seres SF-5 που τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 550 ίππων, η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται σε 1.000 χλμ. και το μήκος φτάνει τα 4.700 χλστ.
Στον αντίποδα, η έτερη αυτοκινητοβιομηχανία που κέρδισε τον διαγωνισμό,Electric Vehicles Manufacturing Rus, δεν κρατά κλειστά τα χαρτιά της, μιας και ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό φορτηγάκι υπό την ονομασία EVM PRO, το οποίο βασίζεται στο σασί του Profi της γνωστής ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας UAZ.
Εκτός, όμως, από τις Motorinvest και Electric Vehicles Manufacturing, το όραμα του Πούτιν για κυριαρχία στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας εξυπηρετεί και η νεοφυής εταιρεία Concordia, η οποία μολονότι δεν υπέβαλε αίτηση για σύναψη των ειδικών επενδυτικών συμβολαίων, προλειαίνει το έδαφος για την παρουσίαση της τριμελούς οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων Urbis. Αυτή θα απαρτίζεται από ένα citycar, ένα επαγγελματικό όχημα ειδικής χρήσης, αλλά και ένα μικρό λεωφορείο.
Μέχρι το τέλος του έτους, η Concordia σχεδιάζει να παράγει περίπου 100 οχήματα που προορίζονται για εμπορική χρήση ενώ ποντάρει στις υπηρεσίες car sharing.
Την ίδια ώρα η εταιρεία ευελπιστεί ότι θα λαβει μεγάλο όγκο παραγγελιών από τους δήμους της χώρας για την προμήθεια ειδικά τροποποιημένων οχημάτων καθαρισμού των δρόμων, τα οποία θα είναι αθόρυβα και δεν θα εκπέμπουν ρύπους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη σύναψη των επενδυτικών συμβολαίων SPICs, σαν αυτά που εξασφάλισαν οι Motorinvest και Electric Vehicles Manufacturing, είναι απαραίτητη η χρήσης υψηλής τεχνολογίας, απαιτείται ελάχιστο επίπεδο παραγόμενου προϊόντος και η σύναψή τους παρέχει στον κατασκευαστεί μια ποικιλία κινήτρων όπως η απαλλαγή από τοπικούς φόρους και η μειωμένη φορολόγηση κερδών.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ