Η Mazda κατασκευάζει περιστροφικούς κινητήρες από το 1967 και σήμερα μπορεί να νιώθει ιδιαίτερα περήφανη, καθώς η παραγωγή τους έφτασε τις 2 εκατομμύρια μονάδες.
Το εμβληματικό μοτέρ παραμένει ζωντανό μέσα στα σπλάχνα της plug-in υβριδικής έκδοσης του MX-30, όπου λειτουργεί συνεπικουρικά, αυξάνοντας την αυτονομία του μοντέλου, αφού παίζει το ρόλο της γεννήτριας. Παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον λοιπόν, να κάτσει κανείς να παρακολουθήσει τον τρόπο συναρμολόγησής του, που γίνεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας.
Η διαδικασία ξεκινά με την έκχυση λιωμένου μετάλλου στα κατάλληλα καλούπια. Μια μηχανή CNC κόβει τα μπλοκ, ενώ το lazer βελτιώνει το θόρυβο, τους κραδασμούς και αφαιρεί όλες τις ενδεχόμενες ατέλειες. Ένα δυναμόμετρο χρησιμοποιείται επίσης, για να δοκιμάσει τις μη ισορροπημένες δυνάμεις και για την ανάλυση NVH.
BUY NOW
Μετά θα τοποθετηθούν τα μικρότερα εξαρτήματα του ρότορα, συμπεριλαμβανομένων των δακτυλίων και των φλαντζών στεγανοποίησης. Από την στιγμή που οι περιστροφικοί κινητήρες δεν χρειάζονται εκκεντροφόρο άξονα, στη συνέχεια εμφανίζεται στο προσκήνιο ο σταθερός στροφαλοφόρος άξονας. Ακολουθεί η μονάδα της μπαταρίας. Στο τέλος γίνονται οι απαραίτητες δοκιμές.
Οι περισσότεροι από τους φανατικούς λάτρεις της φίρμας, ζουν… και αναπνέουν για ένα πράγμα. Να δουν την εταιρεία να αναβιώνει ένα μοντέλο της σειράς RX, το οποίο θα εξοπλίζεται με έναν κινητήρα Wankel. Λέτε το πρωτότυπο ηλεκτρικό Iconic SP Concept, που παρουσιάστηκε πριν κάποιες μέρες, να είναι εκείνο που θα αποτελέσει τη συνέχεια της κληρονομιάς;