Οι αυστηροί περιορισμοί που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, έχουν αναγκάσει τους περισσότερους από τους κατασκευαστές να εγκαταλείψουν την περαιτέρω εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η προσοχή έχει στραφεί φυσικά στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο υπάρχουν πάντα και οι εξαιρέσεις, εκείνοι οι… «επαναστάτες» που ίσως καταφέρουν να πραγματοποιήσουν όλους τους εφιάλτες των οικολόγων, των ακτιβιστών και των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Και αναφερόμαστε στη συνέχιση της παραγωγής κινητήρων diesel.
Ακόμα και αν πληροί κάποιος από αυτούς τις προδιαγραφές Euro 7, πόσοι από αυτούς θα ανεχόντουσαν τη χαρακτηριστική μυρωδιά των καυστήρων λαδιού; Ούτε για τους πιο σύγχρονους βενζινοκινητήρες δεν βάζουν μερικοί… νερό στο κρασί τους, πόσο μάλλον για το πετρέλαιο.
BUY NOW
Ο λόγος γίνεται φυσικά για την Mazda και το νέο SUV CX-60 που κάτω από το καπό κρύβει έναν 6κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 3,3 λίτρων. Βεβαίως εδώ η συνταγή δεν έτυχε, αλλά πέτυχε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συνδυασμός του συμβατικού κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα έχουν ως αποτέλεσμα ένα σύνολο, που όσοι το έχουν οδηγήσει έχουν ενθουσιαστεί.
Για τους Ιάπωνες λοιπόν οι diesel δεν έχουν πεθάνει ακόμα. «Αν οι πελάτες θέλουν diesel, τότε θα προσπαθήσουμε να τους προσφέρουμε για όσο διάστημα είναι δυνατόν», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Η εξέλιξή τους φαίνεται λοιπόν πως προχωρά κανονικά.
Εμείς θα προσθέταμε επίσης και την εναλλακτική των συνθετικών καυσίμων, που κάποιοι άλλοι ελπίζουν να δουν στο σύντομο μέλλον.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ