Το πρωτότυπο Embleme δεν αποκάλυψε μόνο τις σχεδιαστικές τάσεις του εγγύς μέλλοντος της Renault, αλλά και τη νέα φιλοσοφία του εσωτερικού - τόσο στην αισθητική όσο και στα υλικά.
Στο διάκοσμο του μέλλοντος των αυτοκινήτων της γαλλικής εταιρείας βλέπουμε να πρωταγωνιστούν οι τεράστιες οθόνες και τα ανακυκλωμένα υλικά, όπως αποκαλύπτει το Embleme concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024.
Αντίθετα με τα νεο-ρετρό R5 και R4, αυτό το 5θυρο estate με την υπογραφή του επικεφαλής σχεδιαστή Gilles Vidal δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα μέσω αεροδυναμικών λύσεων και σε έναν πιο οικολογικό κύκλο ζωής, με χρήση ανακυκλωμένων υλικών χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα.
BUY NOW
Το cockpit έχει την ονομασία «Shy Tech». Τι σημαίνει αυτό; Συνδυάζει τις λέξεις «Shy» (ντροπαλός) και «tech» (τεχνολογία), καθώς η Renault περιγράφει το concept της με τρεις λέξεις: διακριτικό, λειτουργικό και μινιμαλιστικό.
Και όντως, η ατμόσφαιρα του εσωτερικού είναι λιτή, σχεδόν αυστηρή, με σκοτεινά υφάσματα και φυσικά μοτίβα. Έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στα οικολογικά υλικά, όπως το λινάρι και ο υφαντός πολυεστέρας.
Τα εμπρός καθίσματα μοιάζουν ιδιαίτερα αναπαυτικά, σχεδόν σαν πολυθρόνες, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένα ενιαίο κάθισμα με μονοκόμματο προσκέφαλο. Αυτή είναι η «ντροπαλή» πλευρά του concept.
Στην τεχνολογική πλευρά, πάντως, η Renault δεν ήταν και τόσο ντροπαλή: μια τεράστια καμπυλωτή οθόνη εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, η οποία έχει πλάτος 1,2 μέτρα και ύψος 12 εκατοστά, και συνεπώς διαγώνιο 48 ιντσών. Χάρη σε μια τεχνολογία που απενεργοποιεί τα LED όταν το φως είναι χαμηλό ή η οθόνη είναι μαύρη, η οθόνη μπορεί να «εξαφανίζεται».
Μια δεύτερη οθόνη πολυμέσων βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Αυτή είναι πιο κλασική, με έλεγχο από περιστροφικό επιλογέα για καλύτερη εργονομία, και χρησιμεύει για την επιλογή ανάμεσα στις λειτουργίες (πολυμέσα, πλοήγηση), οι οποίες μπορούν να «γλιστρήσουν» στην επάνω οθόνη.
Όπως προστάζει η εποχή, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό μέρος των τεχνολογιών που προσφέρει το Renault Embleme. Οι εφαρμογές ‘eco score’ και ‘safety score’, που μετρούν την αποδοτικότητα και την ασφάλεια της οδήγησης, θα μπορούν να προτείνουν βελτιώσεις. Παράλληλα, από αυτή την τεχνολογία επωφελείται και ο προγραμματισμός διαδρομής.
Κατά πάσα πιθανότητα, ο νέος σχεδιασμός και οι νέες τεχνολογίες του εσωτερικού της Renault θα κάνουν το ντεμπούτο τους το 2028, με το νέο μεγάλο C-SUV που θα αντικαταστήσει το Megane E-Tech.