Νέες προδιαγραφές ρύπων: Θα μετράνε ακόμα και τα φρένα των αυτοκινήτων

εκπομπές ρύπων

Τα τοξικά μικροσωματίδια που εκπέμπονται από τα φρένα θα ληφθούν υπόψη στο νέο πρότυπο Euro 7.

Οι προδιαγραφές Euro 7 θα είναι ένα σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα εισάγει σε σχέση με προηγούμενες προδιαγραφές έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων. Για πρώτη φορά, δεν θα ληφθούν υπόψη μόνο οι εκπομπές ρύπων της εξάτμισης, αλλά θα μετρούν επίσης τα τοξικά μικροσωματίδια που εκπέμπονται από τα φρένα.

δισκόφρενα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε λίγους περίπου μήνες θα ανακοινωθούν επίσημα όλες οι λεπτομέρειες των νέων προδιαγραφών Euro 7. Μετά από αρκετές καθυστερήσεις, οι αρχές θα παρουσιάσουν τα σημαντικότερα σημεία ενός “κανόνα” που, χωρίς αμφιβολία, θα σηματοδοτήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Brake pad dust filter 2

Μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει η έναρξη ισχύος των προδιαγραφών Euro 7 είναι ότι για πρώτη φορά δεν θα λαμβάνονται υπόψη μόνο οι εκπομπές ρύπων που βγαίνουν από την εξάτμιση. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τα αυτοκίνητα δεν παράγουν ρύπους μόνο μέσω του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων. Για αυτό και τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται από τα φρένα θα μετρούν επίσης στο νέο πρότυπο Euro 7.

Το επίπεδο των εξαιρετικά μικρών σωματιδίων που προκύπτουν από την τριβή των φρένων θα περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση της συμβολής των οχημάτων στην ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά σε αστικές περιοχές. Το πρότυπο Euro 7 θα υποχρεώσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν την ποσότητα των ρύπων, όπως τα οξείδια του αζώτου και του θείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Brake pad dust filter 3

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για την αντιμετώπιση των μικροσωματιδίων στο σχέδιο δράσης της για τη μηδενική ρύπανση του 2021. “Με βάση τα τελευταία στοιχεία, η επικείμενη νομοθεσία θα εξετάσει την ανάγκη περιορισμού των εκπομπών PM2,5 και νανοσωματιδίων όλων των τύπων κινητήρων εσωτερικής καύσης και των φρένων των συμβατικών και ηλεκτρικών οχημάτων”, ανέφερε το σχέδιο.

μετρήσεις ρύπων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος ενός οχήματος, η τριβή προκαλεί την απομάκρυνση εξαιρετικά μικρών σωματιδίων από τα τακάκια. Το μικρό μέγεθος αυτών των σωματιδίων, τα οποία χωρίζονται μεταξύ PM10 (χοντρή σκόνη) και PM2,5 (λεπτή σκόνη), είναι ικανά να διεισδύσουν βαθιά στους πνεύμονες. Τα βαρέα μέταλλα που απελευθερώνονται μέσω της τριβής των φρένων μπορούν επίσης να καταλήξουν στο περιβάλλον, επηρεάζοντας αρνητικά το έδαφος και το νερό. Η πρόσληψη αυτών των σωματιδίων οδηγεί σε αναπνευστικά προβλήματα, ανάπτυξη ορισμένων μορφών καρκίνου και αυξάνει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με ορισμένες ευρωπαϊκές μελέτες.

Brake pad dust filter 5

Υπάρχουν ήδη τεχνολογίες που βοηθούν στη μείωση της ποσότητας των μικροσωματιδίων που εκπέμπουν τα φρένα, σε ποσοστό έως και 90%. Μία από αυτές τις λύσεις έχει δημιουργηθεί από τη γαλλική εταιρεία Tallano, και βασικά απορροφά τη τακακόσκονη σε ένα φίλτρο πριν απελευθερωθεί στο περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ