Αρκετοί θεωρούν ότι τα ταμπούρα είναι μία ξεπερασμένη τεχνολογία, ξεχνώντας τα πλεονεκτήματά της.
Τα ταμπούρα θεωρούνται “αρχαία” τεχνολογία και με την εμφάνιση των δισκόφρενων πολλοί θεώρησαν ότι πέρασε η μπογιά τους και ότι θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Για μεγάλο διάστημα, ορισμένοι κατασκευαστές οικονομικών αυτοκινήτων “αντιστάθηκαν” σε αυτή την τεχνολογική τάση στα συστήματα φρένων, ενώ αρκετά παλαιότερα υπήρχαν αυτοκίνητα που είχαν ταμπούρα και στον εμπρός άξονα. Σήμερα, τα συναντάμε να φωλιάζουν στους πίσω τροχούς αρκετών αυτοκινήτων πόλης, καθώς και σε ορισμένα ηλεκτρικά.
BUY NOW
Γιατί επικράτησαν τα δισκόφρενα;
Γιατί είναι πολύ πιο αποτελεσματικά, ακινητοποιόντας ένα όχημα σε μικρότερη απόσταση απ' ότι εάν είχε ταμπούρα και στους τέσσερις τροχούς. Επιπλέον, μετά από σκληρή χρήση κρυώνουν ταχύτερα, με αποτέλεσμα να αντέχουν εντονότερη πίεση και για μεγαλύτερο διάστημα.
Ακόμα, η απόδοση των δισκόφρενων δεν επηρεάζεται κατά την διάρκεια χρήσης από τα μικροσωματίδια του υλικού τριβής, κάτι που δεν ισχύει για το κλειστό ταμπούρο που τα συσσωρεύει μέσα του και μπορούν να υποβαθμίσουν την απόδοση του συστήματος πέδησης.
Είναι τα ταμπούρα χειρότερα από τα δισκόφρενα;
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα δισκόφρενα έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Γιατί όμως τα ταμπούρα δεν φεύγουν εντελώς από την αγοραστική σκηνή; Γιατί έχουν και αυτά τα τα δικά τους πλεονεκτήματα.
Τα ταμπούρα είναι ένα συμπαγές κομμάτι του συστήματος πέδησης που έχουν αποδείξει την αξία τους εδώ και δεκαετίες, ενώ είναι φθηνά και στην κατασκευή. Επιπλέον, έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα δισκόφρενα, ενώ επιτυγχάνουν και υψηλότερη περιβαλλοντική “απόδοση”.
Μετά την πίεση που έχει ασκηθεί στους κατασκευαστές για τις εκπομπές ρύπων των θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν βάλει στο στόχαστρο το σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων. Στόχος τους είναι η μείωση των μικροσωματιδίων που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα, μιας και η “τακακόσκονη” έχει εξαιρετικά επιβλαβή επίδραση στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.
Λόγω σχεδίασης το ταμπούρο είναι καλά σφραγισμένο και δεν επιτρέπει την “εκπομπή” μικροσωματιδίων, με την σκόνη από τις σιαγόνες να φυλάσσεται μέσα και να συλλέγεται κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος φρένων.
Τέλος, είναι τεχνικά πιο εύκολο να συνδεθεί το χειρόφρενο με το ταμπούρο. Και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο τα ταμπούρα θα αργήσουν να χάσουν την “αίγλη” τους.