Στη δεκαετία του 1970 και πριν από το πετρελαϊκό σοκ, σε μία Γαλλία που μεσουρανούσε, η Citroen λανσάρει την SM grand touring coupe, το κορυφαίο μοντέλο που τοποθετήθηκε πάνω από την DS.
Καλύτερο λοιπόν από το τελευταίο, το Citroen SM (το ακρωνύμιο υποδηλώνει Maserati S) ενσωμάτωνε υδραυλική ανάρτηση και εφοδιαζόταν με κινητήρα 170 ίππων. Το αυτοκίνητο ήταν ικανό να αναπτύξει και να διατηρήσει δίχως πρόβλημα ταχύτητα 230 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο.
Ανάμεσα στις καινοτομίες του, ήταν οι έξι προβολείς (δύο από τους οποίους είναι κατευθυντήριοι) μέσα από το διάφανο κάλυμμα που βρισκόταν και η πινακίδα. Αυτό το χαρακτηριστικό της σχεδίασης του αμαξώματος, συνέβαλε τα μέγιστα στην αεροδυναμική. Οι υπερελαφρές ζάντες που ήταν ενισχυμένες με ρητίνη, είχαν εξελιχθεί από την Michelin.
BUY NOW
Από το 2020, χρονιά της 50ης επετείου της DS, το σχέδιο του Robert Opron παραμένει πηγή έμπνευσης για πολλούς νέους σχεδιαστές, οι οποίοι καταθέτουν τις ιδέες τους, μέσα από έναν εσωτερικό διαγωνισμό που έχει θεσπίσει η εταιρεία.
Πρόσφατα, ο Τσέχος Milan Lanik παρουσίασε τη δικιά του προσπάθεια, που δεν είναι άλλη από αυτή που απεικονίζεται στα σκίτσα. Όπως φαίνεται λοιπόν, πρόκειται για μια ιδιαίτερα μοντέρνα εκδοχή της SM, η οποία διατηρεί το βασικό στυλ του αρχικού μοντέλου με κάλυμμα στα φωτιστικά σώματα εμπρός και φτερά πίσω που κρύβουν τους τροχούς κατά το ήμισυ. Στο κομψό σχέδιο του φοιτητή, διακρίνεται επίσης το μακρύ καπό του κινητήρα και το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ τόσο εμπρός όσο και πίσω.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ