Η Ford κατέθεσε την πατέντα των ενσωματωμένων στον εμπρός προφυλακτήρα αερόσακων, για να μετριάζουν τις συνέπειες των μετωπικών συγκρούσεων - και κυρίως με τους πεζούς.
Είναι προφανή τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας αυτής: οι αερόσακοι του εμπρός προφυλακτήρα είναι ενσωματωμένοι στις ζώνες παραμόρφωσης του ρύγχους του αυτοκινήτου, ώστε να συμβάλλουν στην απορρόφηση και την εκτόνωση της ενέργειας της μετωπικής πρόσκρουσης, που φτάνει στους επιβάτες.
Η πατέντα της Ford περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστούς αερόσακους στον προφυλακτήρα, που μπορούν να έχουν διαφορετικό μέγεθος και να ενεργοποιούνται ο καθέας ξεχωριστά, ανάλογα με τη γωνία και τις συνθήκες της μετωπικής πρόσκρουσης. Δηλαδή, η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα θα ενεργοποιεί μόνο τον ή τους αερόσακους που βρίσκονται πιο κοντά στο σημείο της πρόσκρουσης.
BUY NOW
Προς το παρόν η εταιρεία του μπλε οβάλ δεν έχει δώσει τεχνικές λεπτομέρειες για τη λειτουργία και την ανθεκτικότητα των εξωτερικών αυτών αερόσακων, ούτε πόσο πρέπει να φουσκώνουν ώστε να αντέχουν στις δυνάμεις της πρόσκρουσης και να κάνουν τη διαφορά σε ένα όχημα μεγάλου βάρους.
Βλέποντας το πλήθος αερόσακων στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μοιάζει σήμερα αδιανόητο ότι οι πρώτοι αερόσακοι χρειάστηκαν 20 χρόνια εξέλιξης για να φτάσουν στην παραγωγή. Η Ford, μαζί με τη General Motors, ήταν οι πρώτες εταιρείες που πειραματίστηκαν, καταθέτοντας τη δεκαετία του '70 τις πρώτες πατέντες. Το πρόβλημα των πρώτων πειραμάτων εντοπιζόταν στη συσκευή που θα ανίχνευε την πρόσκρουση και θα πυροδοτούσε το φούσκωμα του αερόσακου με το σωστό χρονισμό.
Τη λύση στο πρόβλημα αυτό έδωσε ο μηχανικός Allen K. Breed της Ford, και οι αερόσακοι πέρασαν στον πρώτο στόλο των αυτοκινήτων δοκιμών του μπλε οβάλ. Ωστόσο, η General Motors ήταν η πρώτη που πρόσφερε αερόσακους προαιρετικά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής: το Oldsmobile Toronado του 1973.
Τις τελευταίες δεκαετίες, στον τομέα αυτό, η Ford βελτίωσε την απόδοση του πλευρικού αερόσακου, χρησιμοποίησε την πόρτα του ντουλαπιού ως μέρος του αερόσακου συνοδηγού, και ενσωμάτωσε μικρούς αερόσακους στις ζώνες ασφαλείας. Άλλες πατέντες αερόσακων που κατοχυρώσε η Ford βρίσκονται στην οροφή, κάτω από τα καθίσματα, και στο ταμπλό, ενώ στην πορεία προστέθηκαν και εξωτερικοί αερόσακοι για την προστασία των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης ή του οχήματος σε περίπτωση ανατροπής.