Αλλάζουν όλα στους δρόμους της Ευρώπης -Ποια αυτοκίνητα βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αυστηροποιεί το νομικό πλαίσιο σχετικά με την ηχορύπανση στους δρόμους, ενώ ανακοίνωσε αλλαγές στους σχετικούς κανονισμούς, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2025.
Ο νέος κανονισμός επηρεάζει περισσότερο τις μοτοσικλέτες σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα. Και αυτό διότι παρόλο που οι ισχύοντες κανονισμοί για τις εκπομπές θορύβου χρονολογούνται από το 2016, η Ευρωπαϊκή Ένωση τροποποιεί πλέον όλα τα πρωτόκολλα μέτρησης θορύβου που εφαρμόζονται στις μοτοσικλέτες.
Οι νέοι κανονισμοί δεν θα μειώσουν τα όρια θορύβου που μπορούν να παράγουν τα οχήματα, αλλά προσανατολίζονται στο να θεσπίσουν αυστηρότερους ελέγχους για τον θόρυβο των οχημάτων τόσο σε αστικό όσο και σε επαρχιακό περιβάλλον.
BUY NOW
Οι νέες δοκιμές θα μετρούν τον θόρυβο που παράγουν οι μοτοσικλέτες μέχρι το 80% της μέγιστης ταχύτητάς τους, ωστόσο θα γίνονται ακόμη περισσότερες μετρήσεις, σε διαφορετικές ταχύτητες. Αυτό είναι ένα από τα νέα χαρακτηριστικά που θα κάνει πολύ πιο δύσκολη την υπέρβαση των ορίων θορύβου που καθορίζονται από τον κανονισμό του 2016, και που αναμένεται να προκαλέσει πονοκέφαλο στους κατασκευαστές μοτοσικλετών.
Φαίνεται πως οι Βρυξέλλες έχουν βάλει σε προτεραιότητα τη μείωση της ηχορύπανσης στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως το Παρίσι ή το Άμστερνταμ, χρησιμοποιείται ήδη μια νέα γενιά ραντάρ θορύβου με κάμερες για τον εντοπισμό οχημάτων που υπερβαίνουν τα όρια θορύβου, ενώ στη συνέχεια τα πρόστιμα αποστέλλονται ταχυδρομικώς στη διεύθυνση κατοικίας των παραβατών.
Επιπλέον, τα πρόστιμα μπορούν επίσης να γίνουν ακόμη πιο «τσουχτερά» αν παράγεται υπερβολικός θόρυβος κοντά σε σχολεία ή νοσοκομεία. Τέλος, εάν ο δράστης δεν συμμορφωθεί και εντοπιστεί να επαναλαμβάνει την ίδια παράβαση, οι αρχές μπορούν ακόμη και να θέσουν το όχημά του εκτός κυκλοφορίας.