Citroen e-C3

Η Ευρώπη απαντάει στην Κίνα -1 δισ. ευρώ για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Electric car battery 11

Στόχος της ΕΕ είναι η τόνωση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αποφασισμένη να μειώσει την εξάρτησή της από την ηγέτιδα δύναμη στην κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων Κίνα, δημιουργώντας μια ανεξάρτητη εφοδιαστική αλυσίδα, είναι η Ευρώπη η οποία επιταχύνει την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Aκολουθώντας παράλληλα την πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι δρομολογεί επιχορηγήσεις ύψους 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή κυψελών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, στηρίζοντας με αυτό τον τρόπο έργα που μπορούν να παράγουν καινοτόμα στοιχεία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων ή να αναπτύξουν καινοτόμες τεχνικές, διαδικασίες και τεχνολογίες κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως επισημαίνει η Κομισιόν, η εν λόγω πρωτοβουλία αποτελεί μόνο μία από τις δράσεις στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσέγγισης για την κινητοποίηση επενδύσεων σε έναν τομέα που είναι απαραίτητος για την επιτυχή μετάβαση της Ευρώπης σε καθαρές μορφές ενέργειας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσει τα διαθέσιμα μέσα και να συμμετέχει σε νέες οδούς, μεταξύ άλλων βραχυπρόθεσμα, για την αντιμετώπιση εμποδίων που αποτρέπουν τη μαζική βιομηχανική ανάπτυξη.

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι ενδιαφερόμενοι πάνω σε πρότζεκτ εξέλιξης κυψελών μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν προθεσμία έως τις 24 Απριλίου 2025, ώρα 17:00 (ώρα Κεντρικής Ευρώπης), να υποβάλουν τις προτάσεις τους στη σχετική πρόσκληση του Ταμείου Ανάκαμψης μέσω της πύλης χρηματοδότησης και προσφορών της ΕΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Κίνα έχει ηγετική θέση με μερίδιο 70–90% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών ιόντων λιθίου, καλύπτοντας κάθε στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού, από την εξόρυξη πρώτων υλών μέχρι την τελική παραγωγή μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) δρομολόγησαν μια νέα σύμπραξη για τη στήριξη των επενδύσεων στον τομέα παραγωγής μπαταριών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο πλαίσιο αυτό, θα χορηγηθεί συμπληρωματική ενίσχυση ύψους 200 εκατ. ευρώ (εγγύηση δανείων) στο πρόγραμμα InvestEU από το Ταμείο Καινοτομίας. Τα χρήματα θα διατεθούν για τη στήριξη καινοτόμων έργων κατά μήκος της αλυσίδας αξίας της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών, αντιμετωπίζοντας προβλήματα χρηματοδότησης. Η μέθοδος χρηματοδότησης τύπου venture debt (ειδικά δάνεια προσαρμοσμένα στις ανάγκες των startups) θα βοηθήσει τις εταιρείες:

  • Να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της φάσης έρευνας και ανάπτυξης και της μαζικής εμπορικής διάθεσης
  • Να μειώσουν τις πιθανότητες αποτυχίας
  • Να αξιοποιήσουν τη δημόσια χρηματοδότηση για την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων
  • Να συνδράμουν στη δημιουργία καινοτόμων και ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού για την αποθήκευση ενέργειας στην Ευρώπη.

Η υποστήριξη θα κατευθυνθεί σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών μπαταριών, όπως η ανάπτυξη προηγμένων υλικών, η κατασκευή εξαρτημάτων ή καινοτόμες τεχνικές ανακύκλωσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ