Το «φαινόμενο του πάγου» -Ο μεγάλος κίνδυνος στις πλατείες που ελάχιστοι γνωρίζουν

kiklikos komvos

Αποδεδειγμένα, οι κυκλικοί κόμβοι ενισχύουν την οδική ασφάλεια, αλλά ταυτόχρονα κρύβουν και μια «παγίδα» που οφείλεται στα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

Όλο και μεγαλύτερη είναι η παρουσία που έχουν οι κυκλικοί κόμβοι στο ελληνικό οδικό δίκτυο, μιας και όπως έχει αποδειχθεί βελτιώνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα και ενισχύουν την οδική ασφάλεια.

Παρ’ όλα αυτά, οι κυκλικοί κόμβοι κρύβουν και ορισμένες… παγίδες που οφείλονται στα εγγενή χαρακτηριστικά τους. Μία από τις μεγαλύτερες αφορά το «φαινόμενο του πάγου», το οποίο, ωστόσο, δεν σχετίζεται με κάποιο ακραίο καιρικό φαινόμενο. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, κατά τη διέλευση των οχημάτων από κυκλικούς κόμβους (roundabouts), οι οδηγοί έχουν παρατηρήσει ότι η άσφαλτος είναι πιο λεία και ολισθηρή σε σχέση με το οδικό τμήμα πριν και μετά την πλατεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα οχήματα να έχουν μειωμένη πρόσφυση, και ως εκ τούτου να ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί τροχαίο ατύχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κυκλικός κόμβος roundabout

Για ποιο λόγο, όμως, η άσφαλτος στους κυκλικούς κόμβους έχει μειωμένη τραχύτητα και είναι πιο ολισθηρή; Δημοσιεύματα… επιρρίπτουν ευθύνες στην κυκλική κίνηση των οχημάτων.

Ειδικότερα, ο βασικός λόγος που μειώνεται η τραχύτητα της ασφάλτου σε roundabouts είναι ότι η κίνηση γίνεται σε συνεχή καμπύλη πορεία, οπότε το βάρος των οχημάτων μετατοπίζεται στους εξωτερικούς τροχούς τους. Αυτοί τείνουν να ασκούν μεγαλύτερη πίεση στο οδόστρωμα, και επομένως η φθορά της ασφάλτου επιταχύνεται.

Με την πάροδο του χρόνου, η συνεχής πίεση από τα οχήματα προκαλεί τη λείανση της επιφάνειας της ασφάλτου, μειώνοντας την τραχύτητά της και, κατά συνέπεια, την πρόσφυση των ελαστικών πάνω της.

κυκλικός κόμβος roundabout
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επομένως κάθε οδηγός που προσεγγίζει κυκλικό κόμβο οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, και να έχει στο νου του, ότι η λεία επιφάνεια της ασφάλτου εντός αυτού ενδέχεται να αποτελέσει αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.

Για την ιστορία, θυμίζουμε ότι σε κυκλικό κόμβο προτεραιότητα έχουν όσοι έρχονται από δεξία, δηλαδή όσοι είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην πλατεία, εκτός αν υπάρχουν πινακίδες οδικής σήμανσης που τους υποχρεώνουν να σταματήσουν.

Οι οδηγοί που δεν τηρούν αυτόν τον ιδιαίτερα απλό αλλά «χρυσό» κανόνα, κινδυνεύουν με πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ