
Το Fiat Uno Turbo έχει γράψει τη δική του ιστορία και βρίσκεται στο πάνθεον των θρυλικών αυτοκινήτων. Ως «πύραυλος τσέπης», έγινε σύμβολο της δεκαετίας του 1980 και όσων επιζητούσαν φτηνό γκάζι.
Η απάντηση στα εκπληκτικά Renault 5 Turbo και Peugeot 205 GTI από τη Γαλλία, ήρθε το 1985. Οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα αντίστοιχο μικρό και γρήγορο μοντέλο, το οποίο σύντομα προτιμήθηκε και λατρεύτηκε από το νεανικό αγοραστικό κοινό της εποχής. Ξεχώριζε για την επιθετικότερη όψη και φυσικά τις επιδόσεις του.
Το Uno Turbo γεννήθηκε, βασιζόμενο στο ταπεινό Uno 70 SX. Ελαίω όμως της τουρμπίνας του (IHI VL2) και κάποιων άλλων επεμβάσεων, στόχο είχε τα… καρδιοχτύπια. Και αναμφίβολα το κατάφερνε. Κάτω από το καπό έκρυβε έναν κινητήρα 1,3 λίτρων με ιπποδύναμη 103 ίππων. Μεγάλο του πλεονέκτημα το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, μόλις 845 κιλά, με επακόλουθο την αναλογία κιλών ανά ίππο να ζηλεύεται από πολύ ακριβότερες κατασκευές.
BUY NOW

Το υπερτροφοδοτούμενο Fiat κατάφερνε να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,3 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν μεγαλύτερη των 200 χλμ./ώρα. Για σύστημα πέδησης χρησιμοποιούσε αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός (240 χλστ.) και πίσω (227 χλστ.) Το 1987 τοποθετήθηκε μάλιστα ένα πρωτόγονο ABS, το οποίο ονομαζόταν «Antiskid». Ωστόσο λόγω αμφίβολης αποτελεσματικότητάς του, αρκετοί ιδιοκτήτες το απενεργοποίησαν.
Εξωτερικά, το Uno Turbo γοήτευε μικρούς και μεγάλους με τους μαύρους πλαστικούς προφυλακτήρες και τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης εμπρός, την πίσω αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τις ζάντες αλουμινίου των 13 ιντσών με το λογότυπο Abarth. Στο εσωτερικό κυριαρχούσε ο χρωματικός συνδυασμός του κόκκινου με το μαύρο.

Στις μέρες μας, ειδικά η πρώτη γενιά του Fiat Uno Turbo, θεωρείται συλλεκτική. Η τιμή για ένα γνήσιο και καλό αυτοκίνητο, φτάνει πολλές φορές και κοντά στις 20.000 ευρώ!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ