Με την έκδοση Ford GT LM κλείνει ο κύκλος της δεύτερης εποχής του αμερικανικού supercar - έκδοση που αποτίει φόρο τιμής στο θρίαμβο της εταιρείας του μπλε οβάλ στο LeMans του 2016.
Η Ford είχε κερδίσει πριν από έξι χρόνια την άκρως ανταγωνιστική κατηγορία LM GTE Pro στις 24 Ώρες του LeMans, και αυτή η επιτυχία συνοδεύει το κύκνειο άσμα του αυτοκινήτου που αναβίωσε το 2006 ως η σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού, προπατορικού GT40 που είχε κερδίσει τον ίδιο αγώνα το 1966 κατακλύοντας όλες τις θέσεις του βάθρου.
Η αναβίωση αυτή στην πορεία ανανεώθηκε με την δεύτερη γενιά του σύγχρονου GT, το 2017, η οποία τώρα φτάνει στο τέλος της διαδρομής της με την τελική έκδοση GT LM, που είναι και η σπανιότερη από όλες - καθώς θα κατασκευαστεί σε μόλις 20 αντίτυπα.
BUY NOW
Το Ford GT LM θα έχει αποκλειστικά το χρωματισμό Liquid Silver, με κόκκινες ή μπλε λεπτομέρειες του αμαξώματος που παραπέμπουν στο αγωνιστικό GT που κέρδισε στο LeMans το 2016. Παρόλα αυτά, αν ο αγοραστής του το επιθυμεί, μπορεί να αφήσει ορισμένα από τα αεροδυναμικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου χωρίς βαφή, αποκαλύποντας τα ανθρακονήματά τους.
Σε αυτά περιλαμβάνεται η εμπρός πτέρυγα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα (splitter), τα μαρσπιέ, τα καλύμματα των καθρεπτών, ο διαχύτης στην ουρά, και οι αεραγωγοί στο κάλυμμα του κινητήρα. Οι τροχοί 20 ιντσών της έκδοσης αυτής έχουν γυαλιστερή ανθρακονημάτινη εμφάνιση, και κρύβουν τις επίσης μαύρες δαγκάνες φρένων της Brembo.
Μια από τις πιο ουσιώδεις αλλαγές αυτής της έκδοσης είναι η αποκλειστική της ανασχεδιασμένη εξάτμιση, που είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο μέσω τρισδιάστατου εκτυπωτή, και καταλήγει σε δύο κυκλικές απολήξεις ψηλά - ανάμεσα στα πίσω φώτα. Ακριβώς πάνω από τις εξατμίσεις υπάρχει το έμβλημα GT LM της έκδοσης αυτής.
Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό εμπλουτίζεται από ανθρακονημάτινα καθίσματα με επενδύσεις από Alcantara. Μια ιδιαιτερότητα είναι ότι η επένδυση του καθίσματος μόνο του οδηγού είναι κόκκιννη είτε μπλε, ανάλογα με το χρώμα που έχει επιλέξει ο αγοραστής για τις λεπτομέρειες του αμαξώματος. Το κάθισμα του συνοδηγού παραμένει σε γκρι Ebony, αλλά με ραφές αντίστοιχου χρώματος με του καθίσματος του οδηγού.
Ο πίνακας οργάνων, το ταμπλό, η κονσόλα και όλο το υπόλοιπο εσωτερικό διαθέτουν επένδυση Alcantara -στο ίδιο γκρι Ebony- και δέρματος, αλλά περιμετρικά υφίστανται πολλά σημεία εκτεθειμένων ανθρακονημάτων: στους αεραγωγούς, στις εμπρός κολόνες και αλλού στην κονσόλα. Η ευμεγέθης ταμπέλα της έκδοσης καλύπτει όλο το ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια του εσωτερικού βρίσκεται στον πίνακα οργάνων. Πρόκειται για μια μεταλλική λεπτομέρεια, κατασκευασμένη από το μέταλλο του στροφαλοφόρου άξονα που είχε ο κινητήρας του αγωνιστικού GT με το #69 που τερμάτισε στην 3η θέση του LeMans το 2016. Η Ford μετέτρεψε τον στροφαλοφόρο σε μεταλλική πούδρα, με την οποία τύπωσε τρισδιάστατα αυτές τις μικρές λεπτομέρειες του πίνακα οργάνων των 20 αντιτύπων του GT LM.
Κι έτσι, με αυτές τις κοσμητικές αλλαγές της τελευταίας και συλλεκτικής έκδοσης LM, το ένδοξο σύγχρονο Ford GT φτάνει στο τέλος του δρόμου του. Είναι η 10η, συνολικά, έκδοση του σύγχρονου GT, συμπεριλαμβανομένου και του πρωταρχικού του 2006. Και από τα 1.350 αντίτυπα της τρίτης γενιάς του αυτοκινήτου -δηλαδή της δεύτερης στη σύγχρονη εποχή- τα 314 θα είναι ειδικές εκδόσεις. Και το GT LM θα είναι το σπανιότερο όλων.