Δοκιμάζουμε τo Ford Puma σε εκδόσεις βενζίνης και diesel

Ford Puma

Το προαιώνιο ερώτημα «βενζίνη ή diesel» επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας με αφορμή την… ενδοοικογενειακή αντιπαράθεση δύο εξίσου αποδοτικών εκδόσεων Ford Puma.

H επάνοδος ενός σπάνιου... αιλουροειδούς στους ευρωπαϊκούς δρόμους ίσως να μην ικανοποίησε απόλυτα εκείνους που επιθυμούσαν διακαώς την επιστροφή ενός προσιτού, σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις του, coupe στη γραμμή παραγωγής, συντέλεσε ωστόσο τα μέγιστα ώστε η Ford να διεκδικήσει τη θέση που της αρμόζει στην πολυδιαφημισμένη κατηγορία των B-SUV.

Την ίδια, λοιπόν, στιγμή που το Puma -στη σύγχρονη εκδοχή του- γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στην παράδοση που επιχείρησε να χτίσει η πρώτη κατά σειρά γενιά του, έδειχνε την… ακονισμένη οδοντοστοιχία του στον ανταγωνισμό, εκθέτοντας ταυτόχρονα όσους είχαν επενδύσει στο «άρμα» του Ecosport.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πορεία του Puma στις αγορές της γηραιάς ηπείρου απέδειξε από την πρώτη κιόλας στιγμή τη δυναμική ενός αυτοκινήτου, το οποίο δεν απείχε από το προσφιλές προφίλ μιας άκρως οδηγοκεντρικής κατασκευής, υποστηρίζοντας και με το παραπάνω την παρουσία του μπλε οβάλ σήματος στις μεταλλικές επιφάνειές του.

Ford Puma

Για εκείνους, λοιπόν, που αναζητούν την πιο «ζωντανή» και εξωστρεφή πρόταση της κατηγορίας, το μοναδικό ερώτημα στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν είναι αν το τρικύλιδρο σύνολο βενζίνης, συνεπικουρούμενο από το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είναι εκείνο που θα σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών περιστάσεων ή αν ο εξ ορισμού αποδοτικότερος κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου συνιστά μια πιο… ψύχραιμη κι ως εκ τούτου ορθολογικότερη επιλογή.

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις

Οι αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές του αμαξώματος είναι αν μη τι άλλο ενδεικτικές των προθέσεων της Ford να διαφοροποιηθεί από το παράδειγμα του ανταγωνισμού και να μπολιάσει με τα γονίδιά της ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις του Puma στη χώρα μας έχουν πλέον αφετηρία τη εξοπλιστική γραμμή «ST-Line», ενισχύοντας περαιτέρω τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ford Puma

Οι κορυφαίες διαμορφώσεις -ST-Line X και V- διακρίνονται χάρη στους εντυπωσιακούς σε σχεδίαση τροχούς των 18 ιντσών, ωστόσο, μια δεύτερη-πιο προσεκτική ματιά φέρνει στο φως ιδιαιτερότητες οποίες χαρίζουν την απαραίτητη εξοπλιστική πληθωρικότητα, κάμπτοντας τις όποιες ενστάσεις για το εμπνευσμένο από το ταπεινότερο Fiesta διάκοσμο του εσωτερικού.

Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι ακόμα και η «βασική» έκδοση των 20.577 ευρώ, διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών, κεντρικά τοποθετημένη οθόνης αφής 8 ιντσών, καθώς και μια πλήρη παλέτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, η οποία έστω και προαιρετικά εμπλουτίζεται με στοιχεία όπως το ενεργό cruise control.

Ford Puma
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη σειρά τους το flat bottom τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, το φινίρισμα ανθρακονήματος στις διακοσμητικές επιφάνειες του ταμπλό και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων με τις ραφές σε χρώμα αντίθεσης, βάζουν τη δική τους, ξεχωριστή πινελιά.

Έχοντας πάρει, λοιπόν, θέση μάχης και πειστεί ότι το Ford Puma δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία αυτοκινήτων που είναι πρόθυμα να θυσιάσουν λίγη από τη συναισθηματική ευφυΐα τους χάριν της πρακτικότητας και της ευχρηστίας, έρχονται τα 456 λίτρα του χώρου αποσκευών και το μοναδικό στο είδος του αφαιρούμενο Mega Box να σε διαψεύσουν και μάλιστα πανηγυρικά.

Βενζίνη... as usual

Ενόψει της «ηλεκτρικής καταιγίδας» που πρόκειται να ξεσπάσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, επιταχύνοντας τη μετάβαση της αυτοκίνησης στην πολλά υποσχόμενη εποχή της ηλεκτροκίνησης, οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από κινητήρες βενζίνης και diesel κινδυνεύει να τεθεί εκτός… νόμου.

Για εκείνους, βέβαια, που δεν επιθυμούν να περιμένουν μερικές δεκάδες-εκατοντάδες χρόνια ώστε η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να γίνει πραγματικά προσιτή και το μοντέλο της φόρτισης βιώσιμο, το δίλημμα βενζίνη ή ντίζελ εξακολουθεί να υφίσταται.

Ford Puma
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο μάλλον όταν στην περίπτωση του Ford Puma έχουμε να κάνουμε με δύο αξιόλογα κινητήρια σύνολα, τα οποία για διαφορετικούς λόγους θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια εξαιρετική επιλογή.

Ο λόγος για τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα αποδίδοντας 155 ίππους και 220 Nm ροπής, τα οποία καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Με την ικανότητα να αδρανοποιεί τον έναν από τους τρεις κυλίνδρους του σε συνθήκες χαμηλού φορτίου αλλά και με το ήπια υβριδικό σύστημα πρόωσης των 48V να γεμίζει τα όποια κενά στην απόδοσή του, καθιστώντας ταυτόχρονα τη λειτουργία του αποδοτικότερη, ο «χιλιάρης» EcoBoost χαρίζει έναν αξιοπρεπή ρυθμό στα περίπου 1.300 κιλά του ευτραφούς αιλουροειδούς.

Ford Puma

Σε έναν πολύτιμο σύμμαχο στην προσπάθεια σου να πάρεις το καλύτερο από το αξιόμαχο SUV της Ford εξελίσσονται και τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, καθώς περνώντας από το Eco στο Norman και από εκεί στο Sport, δεν κερδίζεις μόνον σε απόκριση κινητήρα-κιβωτίου αλλά και σε ακρίβεια κινήσεων, καθώς η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης υποχωρεί σταδιακά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν πάλι επιλέξεις να κινηθείς με τη μέγιστη οικονομία καυσίμου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα καταφέρεις, περιορίζοντας με την απαιτούμενη… στοχοπροσήλωση τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου στα επίπεδα των 6,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Η παρουσία των επτά σχέσεων της διπλοσύμπλεκτης μονάδας βοηθούν στο να διατηρήσεις τους βιορυθμούς του τρικύλινδρου κινητήρα στα επιθυμητά επίπεδα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την περιζήτητη ευκολία κίνησης ενός αυτόματου κιβωτίου όσο κινείσαι στους δρόμους της πόλης.

Ford Puma

Σε συνθήκες σχεδόν… πολεμικές, υπάρχουν και εκείνες οι στιγμές που το επτατάχυτο Powershift δείχνει να μην μπορεί να ακολουθήσει τα κελεύσματα του χειριστή του, μαρτυρώντας τον σκοπό για τον οποίο βρίσκεται ανάμεσα στις προδιαγραφές του Ford Puma, το γεγονός αυτό ωστόσο δεν δείχνει ικανό για να αμαυρώσει τη συνολικά καλή εικόνα του.

Άλλωστε, με την ανάρτηση να διαθέτει ένα δυναμικότερο setup και τους τροχούς των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά να  πατούν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, έχεις στα χέρια σου τα απαραίτητα μέσα ώστε να υπερκεράσεις τον όποιο δισταγμό προκύπτει από τη συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Puma

Diesel Casual

Η αλήθεια είναι ότι με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα να ξεδιπλώνει με αφοπλιστική φυσικότητα 120 ίππους και 280 Nm ροπής αλλά και τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων να αποτελεί τη φυσική προέκταση του δεξιού χεριού νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά, αποκτώντας το έξτρα κίνητρο για να αναζητήσεις την πιο δυναμική πτυχή ενός υπεράνω κάθε υποψίας συνδυασμού.

Χωρίς το άγχος της… άτακτης υποχώρησης του δείκτη καυσίμου και με τη βεβαιότητα ότι το πλαίσιο θα ανταποκριθεί -παρά τα παραπανίσια κιλά του diesel κινητήρα και τους τροχούς των 17 ιντσών- στην πίεση.

Ford Puma
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στο πετρελαιοκίνητο Puma τα προγράμματα οδήγησης καθορίζουν ως έναν βαθμό τον τρόπο με τον οποίο οι εντολές σου μεταφέρονται στην άσφαλτο, χωρίς παρ’ όλα αυτά να καθορίζουν και τον κώδικα συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Τα δισκόφρενα του πίσω άξονα λείπουν από τα τυπικά προσόντα της συγκεκριμένης έκδοσης και οι αριθμοί των επιδόσεων περιγράφουν τη διαφορά που τη χωρίζει από τον βενζινοκίνητο συνδυασμό των 155 ίππων, στην πράξη ωστόσο η μοναδική πετρελαιοκίνητη διαμόρφωση στην γκάμα του Puma βρίσκεται πολύ κοντά σε όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα από το καταξιωμένο SUV.

Ford Puma

Ελεγχόμενα υποστροφικό, με άριστο έλεγχο του βάρους του, ευθύβολο και το σημαντικότερο αρκούντως ανταποδοτικό, το Puma με τον EcoBlue κινητήρα του 1,5 λίτρου και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, προσφέρει όσα υπόσχονται οι προδιαγραφές του.

Κοινώς την ασυναγώνιστη αποδοτικότητα, καθώς σε ιδανικές συνθήκες η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται ακόμα και κάτω από τα επίπεδα των 5 λίτρων0/100 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Puma

Βενζίνη ή diesel;

Εν έτει 2021 η επιλογή ενός ήπια υβριδικού συνόλου βενζίνης αποτελεί δίχως καμία αμφιβολία μια περισσότερο future proof επιλογή σε σχέση με τους στοχοποιημένους κινητήρες diesel, οι οποίοι μέρα με τη μέρα βλέπουν το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά να υποχωρεί σε νέα ιστορικά χαμηλά.

Θεωρητικά, λοιπόν, η επιλογή ανάμεσα σε βενζίνης και diesel μοιάζει εύκολη, τουλάχιστον για εκείνους που δεν θα θελήσουν στα άμεσα εξαργυρώσιμα οφέλη της ασυναγώνιστης αποδοτικότητας ενός εξαιρετικά ικανού πετρελαιοκίνητου συνδυασμού.

Ford Puma
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ευκολία χρήσης που εξασφαλίζει η παρουσία του ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στο στρατόπεδο του βενζινοκίνητου Puma ίσως συνιστά έναν καθοριστικό παράγοντα, σημαντικότερο των οριακά καλύτερων επιδόσεων που προσφέρει το ήπια υβριδικό σύνολο των 155 ίππων.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS Powershift

Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ. 155 PS, 240 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 8,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λίτρα/100 χλμ., 131 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.186/1.805/1.548 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.326 κιλά
Χώρος αποσκευών: 456 λτ.
Τέλη κυκλοφορίας: 157,2 ευρώ

Ford Puma 1.5 EcoBlue 120 PS

Κινητήρας: Diesel, 1.499 κ.εκ. 120 PS, 285 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 185 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5 λίτρα/100 χλμ., 118 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.186/1.805/1.548 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.348 κιλά
Χώρος αποσκευών: 456 λτ.
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ