Η Mercedes δημιούργησε ένα νέο, επαναστατικό σύστημα πέδησης που θα είναι ενσωματωμένο στον κινητήρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υπόσχεται να αυξήσει την αυτονομία, ενώ παράλληλα θα μειώσει δραστικά το κόστος συντήρησης.
Φαίνεται πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν για να μείνουν, με τις πωλήσεις τους να καταγράφουν ανοδική πορεία σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, και τους κατασκευαστές να ψάχνουν διαρκώς καινούργιους τρόπους να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό.
Οι κατασκευαστές ποντάρουν στην αυτονομία και την ταχύτητα φόρτισης για να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Σε αυτόν τον αγώνα, επαναστατικές ιδέες όπως αυτή της Mercedes, μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.
BUY NOW
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε γνωστό πως εργάζεται πάνω σε ένα πρωτοποριακό σύστημα πέδησης που ενσωματώνεται στο σύστημα κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αναπτύσσεται στο κέντρο R&D (Research & Development) της Mercedes στο Sindelfingen της Γερμανίας.
Με αυτό το σύστημα, που ονομάζεται «In Drive», η Mercedes θα μπορούσε να μειώσει δραστικά το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου. Τα φρένα δεν θα είναι πλέον συνδεδεμένα με τις πλήμνες των τροχών, γεγονός που μειώνει έμμεσα και τη μη αναρτώμενη μάζα του αυτοκινήτου, δηλαδή τη μάζα που προκύπτει από το άθροισμα όλων των στοιχείων που δεν είναι ενσωματωμένα στο σασί.
Το σημερινό σύστημα φρένων ενεργοποιείται όταν το πόδι του οδηγού πιέσει το πεντάλ του φρένου, καθώς ασκώντας πίεση σε αυτό, ουσιαστικά διοχετεύονται τα υγρά στο υπόλοιπο κύκλωμα και συγκεκριμένα στο πιστόνι της δαγκάνας, η οποία κατόπιν πιέζει τα τακάκια, που με τη σειρά τους πιέζουν τα δισκόφρενα, σταματώντας μέσω τριβής τους τροχούς.
Η Mercedes προτείνει την ενσωμάτωση των φρένων στον ίδιο τον κινητήρα με τη χρήση ενός συστήματος που παράλληλα θα επαναφορτίζει τη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα όχι μόνο θα αποτρέπει τη φθορά στα τακάκια των φρένων, αλλά ταυτόχρονα θα χρησιμοποιείται η παραγόμενη ενέργεια για παροχή ηλεκτρισμού στη μπαταρία.
Το πρωτοποριακό σύστημα πέδησης θα μπορούσε να αυξήσει κατά πολύ την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τη Mercedes, ο κίνδυνος υπερθέρμανσης αυτού του συστήματος πέδησης μπορεί να αποφευχθεί χρησιμοποιώντας υδρόψυξη.
Η γερμανική φίρμα έχει αρχίσει να δοκιμάζει αυτό το σύστημα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, επομένως περιμένουμε νεότερα σχετικά με την ενσωμάτωσή του σε μοντέλα που θα κυκλοφορούν στο εμπόριο.