Citroen e-C3

Απούλητα χιλιάδες καινούργια αυτοκίνητα στη Γερμανία

drone

Χιλιάδες καινούρια αυτοκίνητα παραμένουν στους σταθμούς μεταφόρτωσης αφού δεν έχουν πουληθεί.

Νέα άσχημα νέα δημοσιεύονται καθημερινά στα Γερμανικά ΜΜΕ που αφορούν σε πιθανές περικοπές μισθών και κλείσιμο εργοστασίων μέχρι την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας σε κατασκευαστές και προμηθευτές. Ο ασθενής που δεν είναι άλλος από την Γερμανική Αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι μόνο άρρωστη, αλλά έχει και υψηλό πυρετό.

Η αεροφωτογραφία από το CAT Automobillogistik κοντά στο λιμάνι της πόλης του Έσσεν δείχνει πόσο άσχημα είναι τα πράγματα. Χιλιάδες νέα αυτοκίνητα που κανείς δεν θέλει να αγοράσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος χώρος

Σχεδόν 6.000 ακριβά νέα αυτοκίνητα βρίσκονται στους τεράστιους σταθμούς μεταφόρτωσης γύρω από τα λιμάνια της χώρας. Αλλά αυτό που δεν έχει ξαναγίνει στη μακρά ιστορία της εταιρείας logistics είναι ότι δυστυχώς για πρώτη φορά δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος χώρος!

«Δεν έχω ξαναζήσει κάτι τέτοιο εδώ πριν, και εργάζομαι εδώ για πάνω από δέκα χρόνια», λέει ένας υπάλληλος στην BILD. «Μόνο αυτοκίνητα φτάνουν, αλλά σχεδόν κανένα δεν φεύγει, επειδή οι εκθεσιακοί χώροι των κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι επίσης γεμάτοι». Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι ακόμη και μετά το Σαββατοκύριακο τα φορτηγά εξακολουθούν να παραμένουν πλήρως φορτωμένα στους σταθμούς μεταφόρτωσης ενώ παλαιότερα τα ξημερώματα της Δευτέρας είχαν φύγει για παράδοση.

Εκατομμύρια ευρώ στέκονται και περιμένουν

Σχεδόν όλοι οι χώροι στάθμευσης – συμπεριλαμβανομένων πολλών θέσεων για ηλεκτρικά οχήματα – είναι γεμάτοι. Ακόμη και στους χώρους στάθμευσης των φορτηγών που μεταφέρουν αυτοκίνητα, κάθε θέση στάθμευσης είναι πλέον κατειλημμένη. Αυτό σημαίνει ότι καινούρια αυτοκίνητα αξίας 50.000 ευρώ και άνω κάθονται και «σαπίζουν». Ο υπάλληλος εκτιμά ότι η αξία των αυτοκινήτων στο κεντρικό σημείο μεταφόρτωσης της Γερμανίας είναι τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ.

Ο λόγος για το νέο μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων είναι τόσο απλός όσο και λυπηρός. Κανείς δεν θέλει πια να τα αγοράσει! «Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα εδώ που ήρθαν πριν από έξι μήνες. Αλλά δυστυχώς στο σταθμό μεταφόρτωσης έχουμε και καινούρια αυτοκίνητα που παραμένουν εδώ για πάνω από ένα χρόνο!» λέει ο υπάλληλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλά ακριβά αυτοκίνητα

Το κύριο μερίδιο των μοντέλων στους σταθμούς μεταφόρτωσης αφορούν ακριβά μοντέλα ενώ αυξάνεται ανησυχητικά και ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δεν πωλούνται.

«Πρώτον, είναι πολύ ακριβά, δεύτερον, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι αυτή η στρατηγική ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν λειτουργεί όπως περίμεναν», λέει ο υπάλληλος. Για τον ίδιο, η αιτία του προβλήματος είναι ξεκάθαρη: «Υπάρχει έλλειψη υποδομής φόρτισης ενώ και η αυτονομία είναι μικρή. Τώρα όλοι έχουμε πρόβλημα».

Ο Frank Schwope, λέκτορας στα οικονομικά της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Fachhochschule des Mittelstands στο Ανόβερο, επιβεβαιώνει επίσης ότι οι νέες εγγραφές στη Γερμανία εξακολουθούν να είναι σε αδύναμο επίπεδο. Ο εμπειρογνώμονας του κλάδου είπε στο BILD: «Μετά από 10 μήνες του 2024, οι νέες ταξινομήσεις 2,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ήταν 0,4% κάτω από το ήδη αδύναμο επίπεδο του προηγούμενου έτους. Οι κατασκευαστές αντιδρούν στην αδύναμη ζήτηση με βραχυχρόνια εργασία ή περικοπές θέσεων εργασίας και εξηγεί: «Τα υπερπλήρη σημεία μεταφόρτωσης είναι συχνά αντίδραση στην ανεπαρκή ζήτηση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο «μποτιλιάρισμα» των αυτοκινήτων ωθεί τις τιμές προς τα κάτω

Όμως η κρίση έχει νικητές αλλά και ηττημένους. Ο υπάλληλος logistics αυτοκινήτων είπε στο BILD: «Δεν είναι κακό για εμάς αυτή τη στιγμή. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πληρώσουν για τις θέσεις στάθμευσης σε εμάς. Θα μπορούσατε μάλιστα να πείτε ότι αυτή τη στιγμή επωφελούμαστε από την κρίση».

Και οι πελάτες θα μπορούσαν επίσης να επωφεληθούν από τη νέα κυκλοφοριακή συμφόρηση αυτοκινήτων στους σταθμούς μεταφόρτωσης. Ο ειδικός στα αυτοκίνητα Schwope επισημαίνει ότι: «Οι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να απαλλαγούν από τα δύσκολα στην πώληση μοντέλα με εκπτώσεις. Οι ευκαιρίες σε μειωμένες τιμές είναι πιθανό να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες. Ειδικά προς το τέλος του έτους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι έμποροι αυτοκινήτων συχνά προσπαθούν να ωθήσουν τα οχήματα στην αγορά για να βελτιώσουν τα στοιχεία των πωλήσεων και τον ισολογισμό τους».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ