Ένα βήμα πιο κοντά στην πέμπτη χρεοκοπία της φαίνεται ότι βρίσκεται μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία στον χώρο του αυτοκινήτου.
Η BBS, γνωστή γερμανική εταιρεία κατασκευής ζαντών αυτοκινήτων, βρίσκεται για άλλη μια φορά αντιμέτωπη με την απειλή της χρεοκοπίας, την πέμπτη κατά σειρά. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας δεν έχουν λάβει μισθούς από τον Μάιο, έχοντας δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα απόγνωσης και αβεβαιότητας.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και η τελευταία της εξαγορά από τον τουρκικό όμιλο İş Global Teknik İnşaat A.S. τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους δεν φαίνεται να έχει φέρει τη σταθερότητα που αναμενόταν. Παρά τις προσπάθειες για εξυγίανση και την υπογραφή μιας συλλογικής σύμβασης εξυγίανσης τον Απρίλιο, η παραγωγή έχει σταματήσει και μόνο ελάχιστοι από τους συνολικά 280 εργαζόμενους παραμένουν στη θέση τους, κυρίως στη συντήρηση.
BUY NOW
Ένα από τα κύρια προβλήματα που πρέπει να λύσει η BBS είναι τα δικαιώματα της εμπορικής επωνυμίας, τα οποία πρέπει να διευθετηθούν μέχρι τον Αύγουστο ώστε να μπορέσει η εταιρεία να ξαναρχίσει την πώληση των ζαντών. Η IG Metall, το γερμανικό συνδικάτο εργαζομένων, είχε θέσει την περασμένη Δευτέρα ως κρίσιμη ημερομηνία για να βρεθεί λύση, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πρόοδος.
Ο Ilkem Sahin, πρόεδρος του IS-Group, που μεταξύ άλλων έχει τα δικαιώματα της Pizza Hut και των ΚFC στη Γερμανία, και διευθύνων σύμβουλος της BBS Autotechnik, διαβεβαίωσε ότι ο όμιλος δεν θα εγκαταλείψει τη μάρκα. Ο Sahin ανέφερε ότι η εξαγορά της BBS αντιμετώπισε απρόβλεπτες προκλήσεις και ότι, παρά τα αρχικά προβλήματα με την απόκτηση των δικαιωμάτων της μάρκας, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην αναζωογόνηση της BBS. Συμπλήρωσε λέγοντας ότι ο όμιλος κατάφερε να πληρώσει όλους τους μισθούς και τα ημερομίσθια, ακόμα και όταν η παραγωγή ήταν αδρανής, καλύπτοντας όλα τα έξοδα και τους φόρους για έξι μήνες χωρίς έσοδα ή τραπεζικά δάνεια.
Με την οικονομική κατάσταση στη Γερμανία να παραμένει τεταμένη, με λίγες επενδύσεις σε ενεργοβόρες επιχειρήσεις του τομέα του αυτοκινήτου, η εταιρεία και κατά επέκταση ο όμιλος δυσκολεύεται να βρει οικονομικούς υποστηρικτές.
Ωστόσο, έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τους τελευταίους επτά μήνες, αποκτώντας τα δικαιώματα της μάρκας από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και εξασφαλίζοντας μια άλλη μονάδα παραγωγής ζαντώνστο Werdohl της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Επιπλέον, ο όμιλος διαπραγματεύεται επίσης την αγορά των εργοστασίων στη Schiltach, όπου ξεκίνησε η κατασκευή των BBS.
Ο Sahin κατέληξε με την υπόσχεση ότι ο όμιλος δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τη μάρκα BBS και ότι έχουν ένα σαφές σχέδιο για την εφαρμογή του, παρά τις οργανωτικές προκλήσεις. Μάλιστα δήλωσε: "Δεν θα αφήσουμε ποτέ τους ανθρώπους που έχουν ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι μαζί μας να καταστραφούν", δείχνοντας την αφοσίωση της εταιρείας στην αναζωογόνηση της γνωστής γερμανικής μάρκας.
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Sahin, το μέλλον της BBS παραμένει αβέβαιο. Η εταιρεία πρέπει να ξεπεράσει σημαντικές προκλήσεις, όπως η διευθέτηση των δικαιωμάτων της εμπορικής επωνυμίας και η επανεκκίνηση της παραγωγής, προκειμένου να αποφύγει την πτώχευση και να διατηρήσει την κληρονομιά της στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τους ανταγωνιστές να περιμένουν στη γωνία για να κερδίσουν ό,τι μπορούν από μια επικείμενη "κατάρρευση".