
Αβέβαιοι για το μέλλον τους εμφανίζονται δεκάδες εργαζόμενοι της γερμανικής εταιρείας BKD μετά την υπαγωγή της σε καθεστώς πτώχευσης.
Πτώχευση κήρυξε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στη Γερμανία. Πρόκειται για την Boryszew Kunststofftechnik Deutschland GmbH (BKD) με έδρα την πόλη Gardelegen στο κρατίδιο Σαξονία - Άνχαλτ που προμηθεύει με εξαρτήματα τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα μεταξύ των εργαζομένων σχετικά με το αν και πώς θα συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας», δήλωσε ο Franz Braun, γραμματέας του συνδικάτου IG BCE Halle-Magdeburg.
BUY NOW
Στην εταιρεία εργάζονται περίπου 500 άτομα, και η παραγωγή της επικεντρώνεται σε πλαστικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται -μεταξύ άλλων- σε εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων, όπως γρίλιες εξαερισμού και λαβές.
Τα βασικά αίτια της πτώχευσης είναι η μείωση των παραγγελιών και η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας, με το συνδικάτο των εργαζομένων να επιρρίπτει, ωστόσο, ευθύνες και στη διοίκηση της BKD, αναφέροντας ότι επενδύθηκαν μεγάλα κεφάλαια στις εγκαταστάσεις, χωρίς όμως να αναζητηθούν πελάτες εκτός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με τον Franz Braun, το συνδικάτο θα διαπραγματευτεί με τη διοίκηση της εταιρείας, τον προσωρινό διαχειριστή αφερεγγυότητας και τους πελάτες για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου διάσωσης για το εργοστάσιο του Gardelegen. Το συνδικάτο σκοπεύει επίσης να προσεγγίσει τον βασικό πελάτη της BKD, τη Volkswagen, για να συζητήσει πιθανά νέα συμβόλαια αγοράς. «Θα προσπαθήσουμε να βρούμε έναν νέο επενδυτή για το εργοστάσιο», δήλωσε ο Μπράουν.
Η παραγωγή συνεχίζεται παρά την πτώχευση, ενώ οι μισθοί των εργαζομένων είναι διασφαλισμένοι για τους επόμενους τρεις μήνες μέσω των κρατικών επιδομάτων πτώχευσης, αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα.
Η Boryszew Kunststofftechnik Deutschland GmbH (BKD) δεν είναι η πρώτη γερμανική εταιρεία παραγωγής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα που περιέρχεται σε δυσμενή κρίση. Πολλοί προμηθευτές δεν έχουν καταφέρει να αναδιαρθρώσουν τις παραγωγικές μονάδες τους ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, ενώ άλλοι που προχώρησαν σε σχετικές επενδύσεις πλήττονται από την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.