Γιατί κάποια αυτοκίνητα έχουν χειρολαβή και στην πλευρά του οδηγού;

χειρολαβή οδηγού

Οι χειρολαβές ουρανού κατά κανόνα βρίσκονται πάνω από τα παράθυρα των πίσω επιβατών και του συνοδηγού. Γιατί, όμως, σε μερικά αυτοκίνητα το συγκεκριμένο εξάρτημα υπάρχει και στη μεριά του οδηγού;

Όσο και αν πολλές φορές δεν τυγχάνουν της δέουσας προσοχής και αγνοούνται από τους οδηγούς και τους επιβάτες των οχημάτων, οι χειρολαβές ουρανού που βρίσκονται στην καμπίνα επιτελούν το δικό τους σπουδαίο έργο. Επιτρέπουν στους επιβάτες να παραμένουν σταθεροί τόσο σε δρόμους με απότομες στροφές, όσο και κατά την κίνηση του οχήματος σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Κατά κανόνα βρίσκονται στην οροφή, πάνω από τα παράθυρα, στη μεριά του συνοδηγού, αλλά και στις πίσω θέσεις των επιβατών, ενώ σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να υπάρχει χειρολαβή και στη μεριά του οδηγού. Πού, ωστόσο, μπορεί να χρησιμεύει η τελευταία, όταν βάσει της νομοθεσίας των χωρών ο οδηγός οφείλει να κρατά το τιμόνι και με τα δύο του χέρια;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
χειρολαβή οδηγού

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι το κράτημα του τιμονιού και με τα δύο χέρια, επιτρέπει στον οδηγό, όχι μόνο να έχει καλύτερο έλεγχο του οχήματός του, αλλά και να μη «γλιστράει» από το κάθισμά του.

Τα περισσότερα οχήματα που ενσωματώνουν χειρολαβή στη μεριά του οδηγού ανήκουν στην κατηγορία των μεγάλων SUV και των pick-up που έχουν σημαντική απόσταση από το έδαφος και έτσι η επιβίβαση/αποβίβαση από το όχημα γίνεται μετ' εμποδίων. Η χειρολαβή, λοιπόν, παρέχει χείρα βοηθείας στον οδηγό τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδό του από το αυτοκίνητο.

Παράλληλα, κατά την κίνηση εκτός δρόμου, με χαμηλές ταχύτητες, η χειρολαβή συνδράμει στην καλύτερη ισορροπία του οδηγού, αλλά και στον μετριασμό των «αναταράξεων» που αυτός υφίσταται λόγω της διέλευσης του οχήματός -επί παραδείγματι- μέσα από λακκούβες ή πάνω από ογκώδεις πέτρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
χειρολαβή οδηγού

Σε περίπτωση, τώρα, που υπάρχει χειρολαβή στην πλευρά του οδηγού και το όχημα δεν είναι pick-up ή μεγάλο SUV, τότε η τοποθέτησή της έχει γίνει προκειμένου ο κατασκευαστής να απλοποιήσει την παραγωγική διαδικασία και να μειώσει το παραγωγικό κόστος.

Με δεδομένο ότι τα αυτοκίνητα δεν παράγονται μόνο σε αριστεροτίμονες, αλλά και σε δεξιοτίμονες εκδόσεις, είναι φθηνότερο για τους κατασκευαστές να τοποθετούν την ίδια χειρολαβή πάνω και από τα τέσσερα πλευρικά παράθυρα, παρά να καλύπτουν τη θέση της χειρολαβής με άλλα διακοσμητικά στοιχεία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ