Η Bugatti έκλεισε την τόσο σημαντική φετινή της χρονιά βάζοντας μαζί στην πίστα του Papenburg, στη Γερμανία, τέσσερα από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα της ιστορίας της - που έσπασαν το ρεκόρ ταχύτητας της εποχής τους.
Η γαλλική εταιρεία ανέκαθεν προσπαθούσε, με πολλαπλούς τρόπους, να αφήσει το στίγμα της σε κάθε εποχή της ιστορίας της αυτοκίνησης. Ένας από τους τρόπους ήταν με επιτεύγματα που στόχευαν στη θέσπιση ρεκόρ ταχύτητας.
Γυρίζοντας σελίδα και μπαίνοντας σε μια νέα εποχή ανάπτυξης στις αρχές του 2000, η Bugatti χρειαζόταν έναν τρόπο για να διαφημίσει τα προϊόντα της στους εύπορους πελάτες της. Έτσι, τα τελευταία 15 χρόνια, σημείωσε τέσσερα ρεκόρ ταχύτητας, με τέσσερις από τις θρυλικότερες σύγχρονες Bugatti.
BUY NOW
Το πρώτο ρεκόρ ήρθε το 2010, όταν η εταιρεία έβαλε έναν οδηγό με το όνομα Pierre-Henri Raphanel, τον πρώτο επίσημο πιλότο της εταιρείας, πίσω από το τιμόνι μιας -τροποποιημένης για τους σκοπούς του ρεκόρ- Veyron 16.4 Super Sport. στην πίστα Ehra-Lessien.
Με τον W16 κινητήρα που απέδιδε 1.184 ίππους με τη βοήθεια τεσσάρων turbo και μεγαλύτερων intercoolers, η Veyron αυτή άγγιξε τα 431,07 km/h, θέτοντας το ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής. Η επίτευξη αυτή σημαδεύτηκε με την κυκλοφορία πέντε Bugatti Super Sport World Record Edition.
Όμως, το ρεκόρ αυτό θα αμφισβητούσε σύντομα από ένα άλλο αυτοκίνητο της μάρκας. Αυτό συνέβη το 2013, όταν η Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, μια εκδοχή βασισμένη στην πανίσχυρη Super Sport, μπήκε στην ίδια πίστα της Γαλλίας για να προσπαθήσει να το καταρρίψει.
Αυτή τη φορά στη θέση του οδηγού βρισκόταν ήταν ο Anthony Liuat, ο οποίος κατάφερε να φτάσει την Bugatti σε τελική ταχύτητα 408,84 km/h. Παρότι αυτό δεν ήταν αρκετό για να σπάσει το αρχικό ρεκόρ της Veyron 16.4, ήταν αρκετό για να πείσει την εταιρεία να κυκλοφορήσει οκτώ ακόμα εκδόσεις World Record Edition.
Έξι χρόνια μετά, το 2019, η Chiron Super Sport 300+ βρέθηκε στο προσκήνιο. Εξοπλισμένη με έναν quad-turbo κινητήρα 8.0 λίτρων και απόδοσης 1.578 ίππων, το γαλλικό hypercar είχε τόσες τροποποιήσεις στην αεροδυναμική του που ήταν φανερό πως κάτι μεγάλο θα συνέβαινε.
Αυτή που ξεχώριζε πιο πολύ από όλες ήταν η εκτεταμένη ουρά longtail που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ ξανά σε μοντέλο Bugatti, σχεδιασμένη για να μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά περίπου 40%.
Στην προσπάθεια για ένα νέο ρεκόρ, ο επίσημος πιλότος της Bugatti της εποχής, Andy Wallace, κατάφερε να κάνει αυτή τη Chiron να γίνει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο που ξεπέρασε τα 300 mph (490,48 km/h). Το επίτευγμα αυτό ήταν τόσο σημαντικό που η Bugatti έσπασε τον κανόνα της και κυκλοφόρησε 30 Chiron Super Sport 300+ αυτοκίνητα παραγωγής.
Όμως αυτό δεν ήταν το τέλος της ιστορίας: τον Νοέμβριο του 2023 μια άλλη Bugatti μπήκε στα βιβλία της ιστορίας: η W16 Mistral έγινε το ταχύτερο ανοιχτό (Convertible) αυτοκίνητο στον κόσμο στην πίστα Papenburg στη Γερμανία, καταφέρνοντας να φτάσει 453,91 km/h.
Μετά το τέλος της δοκιμασίας, η Mistral υποδέχθηκε στην πίστα και τα άλλα τρία αυτοκίνητα των προηγούμενων ρεκόρ (τη Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition, τη Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse World Record Edition, και τη Chiron Super Sport 300+) για μια φωτογράφιση που δεν έχει ξαναγίνει.
Για κάποιο λόγο, η Bugatti περίμενε μέχρι αυτή την εβδομάδα για να μας δώσει μια γεύση από αυτή την συγκλονιστική παράταξη στην ίδια πίστα, την ίδια στιγμή τεσσάρων αυτοκινήτων που έγραψαν χρυσές σελίδες στην αυτοκινητική ιστορία. Και η ιστορία συνεχίζεται...