Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κουβαλάνε μπόλικη τεχνολογία και οι εταιρείες δεν θέλουν να τα «σκαλίζουμε» για λόγους ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Οι άνθρωποι που «πιάνουν» τα χέρια τους και τους αρέσει να ασχολούνται με το αυτοκίνητό τους, οι πιο έμπειροι οδηγοί ή όσοι απλώς ενδιαφέρονται να έχουν ένα καλά συντηρημένο αυτοκίνητο, δυστυχώς ανακαλύπτουν ότι είναι ολοένα και πιο δύσκολο να πραγματοποιούν εργασίες που κάποτε ήταν απλές ή ακόμα και απαραίτητες για ένα αυτοκίνητο.
Πρέπει δηλαδή να απευθυνθείτε σε έναν επίσημο επισκευαστή για να λύσετε ένα φαινομενικά απλό πρόβλημα, όπως για παράδειγμα μια καμένη λάμπα. Επιπλέον, το καπό ορισμένων αυτοκινήτων απαιτεί μια πιο σύνθετη διαδικασία για να ανοίξει από το τράβηγμα ενός μοχλού. Αυτές είναι μερικές από τις ολοένα και πιο κοινές καταστάσεις γρήγορου ελέγχου και επισκευής σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
BUY NOW
Σε αυτό το σημείο βέβαια εντοπίζονται τεχνικοί λόγοι, και φυσικά αυτοί της ασφάλειας, για τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν να ασχολούμαστε με το αυτοκίνητό μας, και μάλιστα προτιμούν να μην ανοίγουμε καν το καπό.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που μάθαιναν πολλοί οδηγοί ήταν ότι πρέπει να ελέγχουμε περιοδικά την στάθμη των υγρών, ειδικά του λιπαντικού και του ψυκτικού, μιας και πρέπει να βρίσκονται σε σωστή στάθμη. Αρκετά σημαντική είναι και η στάθμη του πλυστικού υγρού των παρμπρίζ, καθώς και η πίεση των ελαστικών. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην αξιοπιστία, αλλά και την ασφάλεια των μετακινήσεων.
Την σημερινή εποχή δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μπορούμε να ελέγξουμε τη στάθμη του λιπαντικού χωρίς την κλασική βέργα. Μάλιστα, ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, εγκατέλειψαν την βέργα μέτρησης της στάθμης εδώ και δύο δεκαετίες.
Για την μέτρηση της στάθμης του λιπαντικού χρησιμοποιούν ψηφιακά συστήματα μέτρησης, τα οποία λαμβάνουν πληροφορία από αισθητήρες και μας ενημερώνουν για την συμπλήρωση λιπαντικού ή την αντικατάστασή του.
Ο οδηγός απλώς προσθέτει το λάδι που υποδεικνύεται από τον υπολογιστή του αυτοκινήτου και το εγχειρίδιο του κατασκευαστή, και δεν θα πρέπει να ανησυχεί για αυτό μέχρι την επόμενη φορά που θα κάνει την εμφάνισή της η συγκεκριμένη προειδοποίηση. Αυτός ο τρόπος ελέγχου είναι πιο ακριβής από την παραδοσιακή μέτρηση με βέργα, ενώ δεν υπάρχει κίνδυνος να υπάρξει παρερμηνεία των μετρήσεων εάν δεν πραγματοποιούνται υπό συγκεκριμένες συνθήκες που αναφέρει ο κατασκευαστής.
Η Mercedes-Benz είναι από τις πρώτες εταιρείες που αφαίρεσε την βέργα μέτρησης της στάθμης του λιπαντικού, αναφέροντας ότι οι αισθητήρες εξαλείφουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους από εξωτερικούς παράγοντες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε παρερμηνεία της στάθμης, μιας και υπάρχουν διαφορές στη μέτρηση κρύου ή ζεστού λιπαντικού, την κλίση του του δρόμου κ.α.
Επιπλέον, ειδικοί αναφέρουν ότι οι κατασκευαστές δεν θέλουν να ανοίγουμε το καπό του αυτοκινήτου, επικαλούμενοι ένα τεχνικό και πολύ σημαντικό θέμα ασφάλειας. Αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι πολλά αυτοκίνητα είναι πλέον υβριδικά και έχουν συστήματα υψηλής τάσης (τα μεγάλα πορτοκαλί καλώδια), δημιουργώντας έναν ακόμα κίνδυνο για τους οδηγούς που δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν όταν ανοίγουν το καπό.