Γιατί δεν πρέπει να οδηγείς με ανοιχτά τα παράθυρα -Ο κίνδυνος που δεν θα σου πει κανείς

χέρι έξω από το παράθυρο

Η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα αποτελεί έναν τρόπο για την εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία μας.

Διαιωνίζεται για πολλούς το δίλημμα «ανοιχτά παράθυρα ή κλιματισμός» για την εξοικονόμηση καυσίμου κατά την οδήγηση, με μια μεγάλη μερίδα οδηγών να απορρίπτει το air condition δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στον… καθαρό αέρα.

Και αν το ανοιχτό παράθυρο μπορεί να αραιώσει τις επισκέψεις μας στα πρατήρια υγρών καυσίμων εφόσον κινούμαστε σε χαμηλές ταχύτητες εντός του αστικού ιστού, όταν ταξιδεύουμε στην εθνική οδό, πολλές δοκιμές έχουν δείξει ότι η αεροδυναμική αντίσταση επιφέρει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου από την επιβάρυνση που προκαλεί η χρήση του κλιματισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυξημένο κόστος, ωστόσο, δεν θα πρέπει να είναι ο μοναδικός λόγος ανησυχίας όταν ταξιδεύουμε σε αυτοκινητόδρομο με τα παράθυρα του αυτοκινήτου μας κατεβασμένα. Αυτό διότι ενέχει ο κίνδυνος να προκληθεί βλάβη στην ακοή μας.

ανοιχτά παράθυρα απώλεια ακοής

Ενδεικτική είναι μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Ακουολογίας και επισημαίνει ότι όσοι οδηγούν με κατεβασμένα παράθυρα για περισσότερο από μία ώρα καθημερινά έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν απώλεια ακοής.

Ο κίνδυνος δεν ελλοχεύει αποκλειστικά από τον ήχο που παράγουν τα αυτοκίνητα. Μελέτη του Τμήματος Ωτορινολαρυγγολογίας του Νοσοκομείου Henry Ford αναφέρει ότι οι ποδηλάτες εκτίθενται σε 85 ντεσιμπέλ λόγω της αντίστασης του αέρα στα 24 χλμ./ώρα και σε 120 ντεσιμπέλ στα 96,6 χλμ.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η αντίσταση του αέρα είναι αυξημένη στα αυτοκίνητα συγκριτικά με τα ποδήλατα, η οδήγηση με τα παράθυρα ανοιχτά μπορεί να αυξήσει περαιτέρω τον παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση απώλειας ακοής που προκαλείται από το θόρυβο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει και μία έρευνα Βρετανών ερευνητών, οι οποίοι διεξήγαγαν μελέτες σε πραγματικές συνθήκες, οδηγώντας ένα μεγάλο εύρος οχημάτων σε ταχύτητες 80 χλμ./ώρα, 96 χλμ./ώρα και 112 χλμ./ώρα.

ανοιχτά παράθυρα αυτοκίνητο

Διαπίστωσαν ότι ανεξάρτητα από το μοντέλο και την ταχύτητα κίνησης, τα ανοιχτά παράθυρα εκθέτουν τον οδηγό σε έναν σταθερό επίπεδο θορύβου της τάξης των 89 ντεσιμπέλ (dB).

Όπως αναφέρεται, η έκθεση σε θόρυβο 85 dB για μια περίοδο 8 ωρών μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη απώλεια ακοής. Σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, όπου η έκθεση σε θόρυβο μπορεί να υπερβαίνει τα 100 dB, η βλάβη στην ακοή μπορεί να επέλθει μέσα σε μόλις 15 λεπτά.

Τι προτείνουν οι ειδικοί

Οι ειδικοί συνιστούν στους οδηγούς να οδηγούν με κλειστά τα παράθυρα, ενώ στους… αρνητές αυτής της πρακτικής τους προτείνουν τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Σε μεγάλες διαδρομές να προχωρούν συχνά στην εναλλαγή μεταξύ ανοιχτών και κλειστών παραθύρων.

- Οι κάτοχοι κάμπριο αυτοκινήτων να κλείνουν τα παράθυρα ώστε να μειώνουν τα επίπεδα του θορύβου.

- Χρήση εφαρμογών γαι κινητά τηλέφωνα για την παρακολούθηση των επιπέδων θορύβου. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να αντιληφθούμε τα επίπεδα θορύβου και να προβούμε στις απαραίτητες κινήσεις.

- Να αποφεύγουμε τη χρήση δυνατής μουσικής για την υπερκάλυψη του εξωτερικού θορύβου, μιας και κάτι τέτοιο ενδέχεται να επιβαρύνει την ακοή μας.

- Οι αναβάτες μοτοσυκλέτας να επενδύσουν σε κράνη που είναι ειδικά σχεδιασμένα να μειώνουν τον θόρυβο της κυκλοφορίας.

- Σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης να κλείνουμε τα παράθυρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ