Γιατί η Fiat αφαίρεσε όλα τα σήματά της από το ηλεκτρικό 500

Fiat 500 No Logo

Μια πρόσφατη τηλεοπτική διαφήμιση της Fiat απεικονίζει το 500 χωρίς κανένα σήμα της εταιρείας στο ρύγχος ή την ουρά, σε μια κίνηση που φέρεται να σχετίζεται με την πρόσφατη διαμάχη της με την ιταλική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τη Fiat, ακόμα κι αν αφαιρεθούν όλα τα σήματα από το 500, το μικρό αυτό citycar έχει τόσο εμβληματικό σχεδιασμό, και φέρει τέτοια στιλιστική κληρονομιά, που θα παραμείνει ακόμη άμεσα αναγνωρίσιμο ως προϊόν της Ιταλίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαφήμιση αυτή, με την ονομασία “Fiat | No Logo” και διάρκειας 30 δευτερολέπτων, εμφανίστηκε στο επίσημο κανάλι της εταιρείας στο Youtube. Στο ηλεκτρικό 500 που πρωταγωνιστεί είναι εμφανείς οι τρύπες στις οποίες τοποθετούνται τα σήματα της Fiat, ενώ έχει αφαιρεθεί και το σήμα 500e στις χρωμιωμένες επιφάνειες κάτω από τα πλευρικά παράθυρα.

Ο Ιταλός αφηγητής λέει: «Αν αυτό το αυτοκίνητο δεν είχε σήμα, δεν είναι όνομα, δεν είχε σημαία. Αν δεν είχε τίποτα που να περιγράφει τι είναι, ή από πού προέρχεται, όλοι θα εξακολουθούσαν να το αναγνωρίζουν. Διότι όταν ένα αυτοκίνητο έχει εμβληματικό σχεδιασμό και πάντοτε αντιπροσώπευε τη χαρά της ζωής, μπορεί μόνο να είναι ιταλικό, μπορεί μόνο να είναι ένα Fiat».

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ερμηνεύουν τη διαφήμιση αυτή σαν μια κίνηση της Fiat που στοχεύει απευθείας στην ιταλική κυβέρνηση - με την οποία η εταιρεία του Τορίνου, που ανήκει στον τεράστιο γαλλο-ιταλικό όμιλο της Stellantis, βρίσκεται σε διαμάχη των τελευταίο καιρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο επεισόδιο μεταξύ των δύο πλευρών σημειώθηκε πριν από λίγους μήνες: η Alfa Romeo (επίσης μέλος της Stellantis) παρουσίασε το νέο της B-SUV με την ονομασία Milano, και λίγες μέρες αργότερα η ιταλική κυβέρνηση ανάγκασε την εταιρεία να το μετονομάσει - και εντέλει έλαβε το όνομα Junior. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, είναι ενάντια στον ιταλικό Νόμο να λάβει ένα μοντέλο που θα παράγεται στην Πολωνία την ονομασία της πόλης του Μιλάνου.

Έπειτα ήρθε ένα δεύτερο επεισόδιο: οι ιταλικές αρχές προχώρησαν στην κατάσχεση 134 αντιτύπων του Fiat Topolino, μόνο και μόνο επειδή αυτά έφεραν ένα μικροσκοπικό αυτοκόλλητο της ιταλικής σημαίας. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, η χρήση της σημαίας ήταν παραπλανητική προς τους πελάτες σε σχέση με την προέλευση του εισαγώμενου αυτού προϊόντος.

Με αυτές τις κινήσεις είναι σαφές ότι η ιταλική κυβέρνηση άσκησε πίεση στη Fiat να αυξήσει την παραγωγή των αυτοκινήτων της επί ιταλικού εδάφους. Έκτοτε, η διαμάχη δείχνει να οδεύει προς επίλυση, καθώς η εταιρεία του Τορίνου ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει την παραγωγή της νέας γενιάς του Panda στο εργοστάσιο του Πομιλιάνο έως και το 2030, καθώς και ότι θα παράγει το νέο ήπια-υβριδικό 500 Ibrida στο Μιραφιόρι του Τορίνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ