Γιατί οι έφηβοι χάνουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον για την οδήγηση

Νέοι οδηγοί

Η «γενιά Ζ» αντικρίζει όλο και λιγότερο την οδήγηση ως ένα μέσο απελευθέρωσης, όπως συνέβαινε σε παλαιότερες γενιές, όπως αποδεικνύει νέα αμερικανική έρευνα σχετικά με το ενδιαφέρον των νέων να βγάλουν δίπλωμα.

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρεία MarketWatch Guides, το ποσοστό των οδηγών που είναι 19 ετών και κάτω (δηλαδή 16-19 ετών, μιας και στις ΗΠΑ το δίπλωμα εκδίδεται με τη συμπλήρωση του 16ου έτους της ηλικίας) έπεσε σημαντικά από το 2012 μέχρι το 2022, με αποκορύφωμα την Πολιτεία της Νέας Υόρκης που η πτώση έφτασε το 49%.

Έτσι, οι έφηβοι οδηγοί είναι οι αριθμητικά λιγότεροι οδηγοί στη χώρα έπειτα από τη δημογραφική ομάδα των οδηγών που είναι άνω το 80 ετών. Το μεγαλύτερο ποσοστό οδηγών (9,0%) έχουν ηλικία 30-34 ετών. Ή, προσθετικά, το 32,5% των οδηγών στις ΗΠΑ έχουν ηλικία 30-44 ετών, και το 32,6% ηλικία 45-64 ετών. Το ποσοστό των εφήβων (16-19 ετών) είναι μόλις 3,6%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων, το 1983 το 80% των 18χρονων είχε δίπλωμα οδήγησης, ενώ το ποσοστό αυτό έπεσε στο 60% μέχρι το 2021. Την ίδια περίοδο, το ποσοστό των 16χρονων με δίπλωμα έπεσε από 46% σε 25%.

Οι αναλυτές παραθέτουν πολλές και διαφορετικές αιτίες για την τάση αυτή. Μία από αυτές είναι οι τεχνολογικές μεταβολές των τελευταίων δεκαετιών, μιας και πλέον ζούμε σε μια κοινωνία διασύνδεσης μέσω των κινητών συσκευών, όπως τα smartphones. Έτσι, οι νέοι πολύ πιο εύκολα επικοινωνούν, χωρίς να χρειάζεται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να συναντιούνται κατ' ιδίαν.

Παράλληλα, υπηρεσίες όπως η Uber έχουν ανοίξει νέες επιλογές, ενώ επίσης τόσο τα αυτοκίνητα όσο και η ασφάλισή τους έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά. Τέλος, η διαρκής γιγάντωση των μεγαλουπόλεων, και η επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθιστά την καθημερινή οδήγηση λιγότερο ελκυστική στα μάτια των νέων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ