Γουδή-Κυψέλη σε 13 λεπτά: Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό που θα εκμηδενίσει τους χρόνους μετακίνησης

grammi 4 metro

Μπαίνουν σιγά-σιγά οι βάσεις για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία θα αναβαθμίσει πλήρως τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα. Δείτε φωτογραφίες από τα εργοτάξια, αλλά και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, επιτρέποντας τη μετακίνηση του επιβατικού κοινού από το Γουδή στην Κυψέλη σε μόλις 13 λεπτά.

Εργοτάξια έχουν στηθεί σχεδόν σε όλους τους χώρους όπου θα κατασκευαστούν οι νέοι σταθμοί της νέας γραμμής η οποία θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, έχοντας μήκος 13 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι κυκλοφορούν στο κέντρο και δη στην Πανεπιστημίου, το Κολωνάκι και την Ακαδημίας θα διαπιστώσουν ότι η κυκλοφορία διεξάγεται μετ’ εμποδίων μιας και μεγάλα τμήματα του δρόμου έχουν καταληφθεί από τα εργοτάξια.

Δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών, η Αττική Μετρό, σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ ενημερώνει τους πολίτες για τις προσωρινές κυκλοφοριακών ρυθμίσεις στις γύρω περιοχές.

Ενώ, όπως αναφέρεται, έχει ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην ελαχιστοποίηση της αναπόφευκτης όχλησης που θα δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή διατηρώντας κατά το δυνατό «ανοιχτές» οδούς και εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την τροφοδοσία των καταστημάτων, φορτοεκφόρτωση οχημάτων, ελεγχόμενη στάθμευση, στάσεις ΟΑΣΑ-ΤΑΞΙ και την εξυπηρέτηση των  μόνιμων  κατοίκων στην περιοχή κατά το διάστημα εφαρμογής τους.

Ποια είναι η Γραμμή 4

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι προσώρας κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, το οποίο θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περί τους 340.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη – και το αντίστροφο σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:

- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα δοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ.

Οι 15 σταθμοί της Γραμμής 4: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή

Η εκσκαφή κάθε σταθμού θα διαρκεί 1,5 με δύο χρόνια, ενώ στις αρχές του 2023 θα επιστρατευτεί ο πρώτος μετροπόντικας που θα ξεκινά από το φρέαρ της Κατεχάκης. Ένας δεύτερος θα ξεκινά από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει και η αποσυναρμολόγησή τους.

γραμμή 4 μετρό
Η Γραμμή 4 απεικονίζεται την κίτρινη διακεκομμένη γραμμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και πόσο θα διαρκέσουν

Σταθμός Ακαδημίας

Λόγω εκτέλεσης εργασιών, κατά το χρονικό διάστημα από 31.07.2022 έως 15.10.2022 και καθ’ όλο το 24ωρο, πραγματοποιούνται οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα παρακάτω οδικά τμήματα, περιοχής Δήμου Αθηναίων, για τον σταθμό Ακαδημίας.

Φάση 1

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4σε δύο 2 της οδού Ακαδημίας και για μήκος 60,0 μ. περίπου στο ύψος της Πατριάρχου Γρηγορίου με κατάληψη της αριστερής πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 2

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας και για μήκος 60,0 μ. περίπου στο ύψος της Πατριάρχου Γρηγορίου με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 3

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Ασκληπιού και για μήκος 7,0 μ. περίπου μετά την οδό Ρήγα Φεραίου με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περιορισμός του πλάτους του οδοστρώματος στα 5,50 μ. περίπου της οδού Ρήγα Φεραίου και για μήκος 50,0 μ. περίπου έως την συμβολή της με την οδό Ακαδημίας με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων.

Καθολικός αποκλεισμός της οδού Κ. Παλαμά στο τμήμα της από την οδό Ρήγα Φεραίου και έως την Πατριάρχου Γρηγορίου.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 3 β

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Ασκληπιού και για μήκος 7,0 μ. περίπου μετά την οδό Ρήγα Φεραίου με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Περιορισμός του πλάτους του οδοστρώματος στα 5,50 μ. περίπου της οδού Ρήγα Φεραίου και για μήκος 50,0 μ. περίπου έως την συμβολή της με την οδό Ακαδημίας με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Καθολικός αποκλεισμός της οδού Κ. Παλαμά στο τμήμα της από την οδό Ρήγα Φεραίου και έως την Πατριάρχου Γρηγορίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περιορισμός του πλάτους της Πατριάρχου Γρηγορίου και για μήκος 30,0 μ. περίπου έως την συμβολή της με την οδό Ακαδημίας με κατάληψη της δεξιάς πλευράς στην κατεύθυνση προς Ακαδημίας.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 4

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Ασκληπιού και για μηκος 12,0 μ. περίπου μετά την οδό Ασκληπιού με κατάληψη της αριστερής πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 5

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας από το ύψος του πεζόδρομου Μασσαλίας και για μήκος 100,0 μ. περίπου με κατάληψη της αριστερής πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Σταδιακός περιορισμός του πλάτους του οδοστρώματος της οδού Ασκληπιού στα 3,00 μ. περίπου με κατάληψη της αριστερής πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

Φάση 6

Σταδιακός περιορισμός του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας από 4 σε 2 της οδού Ακαδημίας από το ύψος του πεζόδρομου Μασσαλίας και για μήκος 90,0 μ. περίπου με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Σταδιακός περιορισμός του πλάτους του οδοστρώματος της οδού Ασκληπιού στα 2,75 μ. περίπου με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

Απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και στις δύο πλευρές του οδοστρώματος της οδού Ακαδημίας και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από το ύψος της οδού Ιπποκράτους και έως το πέρας της εργοταξιακής κατάληψης.

γραμμή 4 μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταθμός Κολωνακίου

Κατά το χρονικό διάστημα από 04-08-2022 έως 22-08-2022 και καθ΄όλη τη διάρκεια του 24ώρου, θα πραγματοποιείται προσωρινή και τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στα παρακάτω οδικά τμήματα, περιοχής Δήμου Αθηναίων, στην περιοχή του Σταθμού Κολωνακίου ως εξής:

Στο αριστερό τμήμα του οδοστρώματος της οδού Κανάρη, στο τμήμα της από το ύψος του πεζόδρομου Μηλιώνη έως το ύψος της Πλ. Φιλικής Εταιρείας.

Κατά την ανωτέρω διακοπή, η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται από την εναπομένουσα πλάτους 4μ. λωρίδας κυκλοφορίας.

Επί της οδού Πλατείας Φιλικής Εταιρείας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Πατρ. Ιωακείμ και Καψάλη με πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης μέσω του εργοταξιακού χώρου.

Επί της οδού Πατρ. Ιωακείμ, στο τμήμα της από το ύψος του πεζόδρομου Τσακάλωφ έως το ύψος της συμβολής της με την οδό Σκουφά.

Κατά την ανωτέρω διακοπή, η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται:

- Στο ρεύμα κυκλοφορίας της Πατρ. Ιωακείμ, από την οδό Σκουφά έως την οδό Κανάρη, μέσω μίας (1) λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 4,50μ.

- Από και προς τη Μαράσλειο, από το ύψος της οδού Αναγνωστοπούλου, η κίνηση των οχημάτων, καθώς και η τροφοδοσία των καταστημάτων επί της οδού Πατρ. Ιωακείμ θα πραγματοποιούνται κανονικά.

- Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φωτογραφίες από τις εργασίες σε Κατεχάκη, Κυψέλη, Κολωνάκι, Πανεπιστημίου και Ακαδημίας.

Κατεχάκη

έργα μετρό γραμμή 4 κατεχάκη
έργα μετρό γραμμή 4 κατεχάκη

Κυψέλη

έργα μετρό γραμμή 4 κυψέλη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
έργα μετρό γραμμή 4 κυψέλη

Κολωνάκι

έργα μετρό γραμμή 4 κολωνάκι
έργα μετρό γραμμή 4 κολωνάκι
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακαδημίας

έργα μετρό γραμμή 4 ακαδημίας
έργα μετρό γραμμή 4 ακαδημίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πανεπιστημίου

έργα μετρό γραμμή 4 πανεπιστημίου
έργα μετρό γραμμή 4 πανεπιστημίου

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ