Ο κινεζικός γίγαντας της BYD ρίχνει στην παγκόσμια “μάχη” των υβριδικών αυτοκινήτων ένα PHEV που θα μπορεί να καλύπτει 2.000 km χωρίς ανεφοδιασμό, με την ενέργεια της βενζίνης και της πλήρως φορτισμένης μπαταρίας του.
Η BYD -όπως και άλλοι γίγαντες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας (σαν την Toyota)- κρατά ακλόνητη την πίστη της στην υβριδική τεχνολογία, παρά την επέλαση της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, δίπλα στα EV της, προετοιμάζει και μια σειρά υβριδικών αυτοκινήτων για τα προσεχή χρόνια.
Το απέδειξε, άλλωστε, και στο πρόσφατο Σαλόνι της Γενεύης παρουσιάζοντας Seal U DM-i, που είναι η plug-in υβριδική έκδοση του οικογενειακού ηλεκτρικού SUV της - το οποίο θα είναι ένα από τα μοντέλα της γκάμας της BYD που θα εισάγονται στην ήπειρό μας.
BUY NOW
Σε αυτή τη “μάχη” των plug-in υβριδικών η συνολική αυτονομία είναι ένα από τα πιο ισχυρά “χαρτιά” του marketing, καθώς τα πρώτα προσφέρουν τις δυνατότητες χιλιομετρικών αποστάσεων που δεν μπορούν προς το παρόν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά.
Ήδη πολλοί κατασκευαστές υβριδικών παρέχουν αυτοκίνητα με αυτονομία μεγαλύτερη των 1.000 χιλιομέτρων. Όμως, η BYD υποστηρίζει ότι με το νέο της μεγάλο SUV μπορεί να πετύχει ακόμα και διπλάσια, που θα αγγίζει τα 2.000 χιλιόμετρα, χάρη στο συνδυασμό της χωρητικότητας 60 λίτρων καυσίμου του ρεζερβουάρ και 18,3 kWh στη μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος.
Η BYD λέγεται πως θα παρουσιάσει αυτή τη νέα της τεχνολογία ακόμα και μέσα στον επόμενο χρόνο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου. Θα τη βασίζει στην ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική e-Platform 4.0, που θα χρησιμοποιεί και στα μελλοντικά της αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Προς το παρόν η κινεζική εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει πολλά περισσότερα για τη νέα υβριδική τεχνολογία των 2.000 χιλιομέτρων αυτονομίας, συνεπώς δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για την ισχύ του κινητήρα ή την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Πάντως, το νέο Seal U DM-i δεν ξεπερνά τα 70 “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα, και η αεροδυναμική της SUV σιλουέτας δεν βοηθά και τόσο για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας.
Αντιθέτως, η τελευταία μπορεί να ενισχυθεί με την περαιτέρω τεχνολογική εξέλιξη του κινητήρα βενζίνης 1.5 Turbo, και με τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητάς του. Η μονάδα αυτή των 130 ίππων ήδη επιτυγχάνει θερμική αποδοτικότητα 40% (δηλαδή περιορίζει τις ενεργειακές απώλειες σε 60%), που είναι ένα εντυπωσιακό ποσοστό.
Επιπλέον, τα 2.000 km μπορεί να επιτευχθούν εντέλει στον κινέζικο κύκλο μετρήσεων CLTC, που δεν είναι τόσο ρεαλιστικός όσο ο αυστηρότερος ευρωπαϊκός WLTP. Αλλά ακόμα και 1.500 να είναι τα χιλιόμετρα ρεαλιστικής αυτονομίας, και πάλι θα μοιάζει αρκετά εντυπωσιακό για ένα όχημα να μπορεί να καλύψει τόσα χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί οποιουδήποτε είδους ανεφοδιασμό.
Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η αρχική φιλοδοξία για τα PHEV (plug-in υβριδικά) ήταν κατά κύριο λόγο να καλύπτουν μόνο τα καθημερινά χιλιόμετρα από και προς τη δουλειά, και μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά φεύ...