Σας παρουσιάζουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν τη μεγαλύτερη αυτονομία και με τιμή έως 40.000 ευρώ.
Η προσφερόμενη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το σημαντικότερο από τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Και αυτό γιατί στην πλειοψηφία τους τα ηλεκτρικά έχουν ικανή απόδοση ισχύος αλλά και αποδοτικά συστήματα κίνησης, η αυτονομία τους όμως εξαρτάται αποκλειστικά από την μπαταρία που τα εφοδιάζει αλλά και το σύστημα διαχείρισης της ενέργειάς τους.
Αντίθετα με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να «πιάσουν» τις τιμές κατανάλωσης του κατασκευαστή τους σχετικά εύκολα. Αυτό σημαίνει πως σε ένα ρεαλιστικό σενάριο, ο χρήστης τους μπορεί να δει τις αυτονομίες που υπόσχονται. Κατά κανόνα, τα ηλεκτρικά επιτυγχάνουν εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης όταν κινούνται σε αστικό πεδίο κίνησης, όμως το ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν βρεθούν σε ανοιχτό δρόμο και κινούνται με αυξημένες ταχύτητες. Οπότε όπως είναι λογικό, προφανώς με μια φόρτιση δεν μπορείς να πας «ανθρώπινα» έως τη Θεσσαλονίκη, μπορείς όμως στις καθημερινές σου μετακινήσεις να ξεχάσεις πότε ήταν η τελευταία φορά που φόρτισες.
BUY NOW
Εμείς συγκεντρώνουμε τα 5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν τη μεγαλύτερη μέση αυτονομία (έως 450 χλμ.) και που κοστίζουν έως 40.000 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
MG 4
To MG 4 είναι το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην αγορά με τιμή έως 40.000 ευρώ, προσφέροντας με μια φόρτιση 450 χλμ.. Aυτή η επίδοση αφορά την έκδοση του MG 4 η οποία εφοδιάζεται με την μεγάλη μπαταρία με χωρητικότητα 64kWh, η οποία έκδοση κοστίζει από 36.750 ευρώ ή 28.750 με την επιδότηση. Ο κινητήρας του MG 4 είναι μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει 204 ίππους, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.
Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι ικανός να επιταχύνει το αμάξωμα των 1.685 κιλών από στάση σε 7,9 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ., με τη μέση τιμή κατανάλωσής του να είναι στις 16 kWh/100 χλμ.. Για τη φόρτιση από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του το MG 4 χρειάζεται 35 λεπτά από σταθμό (DC) έως 135 kW ισχύος, ενώ η φόρτιση 0-100% από τερματικό 11 kW, διαρκεί 6 ½ ώρες.
BYD Atto 3
Άλλο ένα νέο για την ελληνική αγορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο που καλύπτει τις προδιαγραφές που θέτουμε (μεγάλη αυτονομία και τιμή έως 40.000 ευρώ), είναι το Atto 3 της BYD. Το μικρoμεσαίο οικογενειακό SUV αυτοκίνητο της BYD (Build Your Dreams), προσφέρει αυτονομία της τάξης των 420 χλμ. και η τιμή του ξεκινά από τις 37.990 ευρώ ή 29.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση.
Τo BYD Atto 3 εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 60,48 kWh. Η επιτάχυνσή του από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,3 δλ. και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρικά στα 160 χλμ./ώρα, ενώ καταναλώνει 16 kWh/100 χλμ. Για τη φόρτισή του το μοντέλο της BYD χρειάζεται 44 λεπτά για το 0 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας του από ταχυφορτιστή 88kW, ενώ από wallbox ισχύος 11kW, χρειάζεται 6 ½ ώρες για μια πλήρης φόρτιση.
Jeep Avenger
Ένα από τα πιο νεανικά αυτοκίνητα της B-SUV κατηγορίας που διατίθεται και σε ηλεκτρική έκδοση, είναι το Jeep Avenger, το οποίο διακρίνεται μεταξύ άλλων για τη μεγάλη του αυτονομία. Το Avenger που κοστίζει από 38.700 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (30.700 με αυτή), εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 156 ίππων, ενώ η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 54kW. Παρά την μικρή αναλογικά χωρητικότητα αυτής, το Αvenger μέσω του αποδοτικού συστήματος διαχείρισης της ενέργειας που διαθέτει, μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση, έως και 396 χλμ. σε μεικτό κύκλο, ή έως και 600 χλμ. σε αστικό, μιας και μιλάμε για ένα αστικού κυρίως χαρακτήρα αυτοκίνητο.
Το Avenger επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. και η τελική του περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα, ενώ καταναλώνει 15,1-15,9 kWh/100 χλμ.. Για τη φόρτισή του από σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) με ισχύ 100 kW, το Avenger χρειάζεται για το 20% έως το 80%, 24 λεπτά της ώρας, ενώ από wallbox 11 kW η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ½ ώρες.
Citroen e-C4
Το ιδιαίτερο σχεδιαστικά C4 της Citroen στην ηλεκτρική του εκδοχή (e-C4), είναι σε θέση να προσφέρει μέση αυτονομία της τάξης των 357 χλμ. με μια φόρτιση, ενώ η τιμή του ξεκινά από τα 39.950 ευρώ (31.950 με επιδότηση), μπαίνοντας έτσι οριακά στην καλύτερη 5άδα μας.
Το μικρομεσαίο χάτσμπακ e-C4 εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων, με το 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,4 δλ και η τελική του να περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τις 15,2 kWh/χλμ. Mε δυνατότητα φόρτισης ισχύoς έως 100 kW, το e-C4 χρειάζεται 30 λεπτά από σταθμό DC για το 80% της μπαταρίας του από άδειο, ενώ μία πλήρης φόρτιση από τριφασικό wallbox 11 kW, διαρκεί 5 ώρες.
Volvo EX30
Το νέο Volvo EX30 συμπληρώνει την πιο αποδοτική όσον αφορά στην αυτονομία 5άδα μας, αφού κοστίζει από 37.572 ευρώ (29.572 με επιδότηση) και προσφέρει μέση αυτονομία έως 344 χλμ.. Οι παραπάνω τιμές αφορούν τη βασική έκδοση του premium και ξεχωριστού αισθητικά EX30, η οποία εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 51 kW.
Το πισωκίνητο Volvo EX30 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, με τη μέση τιμή κατανάλωσής του να μην ξεπερνά τις 16,7 kWh/100 χλμ. Για τη φόρτισή του από wallbox 11 kW χρειάζεται 6 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή με δυνατότητα να δεχθεί έως 150 kW, ο χρόνος φόρτισης από το 10% έως το 80%, διαρκεί 26 λεπτά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ