Αυτή η Ferrari 330 LM μπορεί να γίνει η πιο ακριβή όλων των εποχών

Ferrari 330 LM

Το πιο εκθαμβωτικό, άρτιο αντίτυπο της μυθικής αγωνιστικής Ferrari 330 LM βγαίνει σε δημοπρασία το Φθινόπωρο, και εικάζεται ότι η τιμή που θα πιάσει θα σπάσει όλα τα ρεκόρ.

Μέχρι στιγμής, η πιο ακριβή Ferrari που έχει πουληθεί ποτέ είναι μια GTO του 1963, με αριθμό σασί 4153GT, που άγγιξε σε μια ιδιωτική δημοπρασία τον Ιούνιο του 2018 τα 70 εκατομμύρια δολάρια (65 εκατομμύρια ευρώ).

Ferrari 330LM
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, η τωρινή 330 LM έχει ακόμα πιο εντυπωσιακές προδιαγραφές, καθώς είναι η μοναδική εργοστασιακή αγωνιστική 330 LM. Θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s τον προσεχή Νοέμβριο, με τιμή εκκίνησης τα 60 εκατομμύρια δολάρια (55 εκατ. ευρώ). Όμως, με τη φρενίτιδα που ήδη την κυκλώνει μεταξύ των συλλεκτών, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 70 εκατομμύρια δολάρια που πωλήθηκε η GTO.

Η 330 LM είναι βασισμένη, σε μεγάλο βαθμό, στη 250 GTO καθώς αποτελεί την αγωνιστική της εκδοχή με βάση τις προδιαγραφές των αγώνων Τουρισμού της FIA τη δεκαετία του 1960. Σχεδιάστηκε με αποκλειστικό στόχο να κερδίσει στους αγώνες τη Shelby Cobra και τη Jaguar E-Type.

Η Ferrari κατασκεύασε 36 αντίτυπα της GTO την περίοδο 1962-'64, τα 33 εκ των οποίων είχαν το αμάξωμα Series 1. Αλλά η συγκεκριμένη 330 LM/250 GTO με αριθμό σασί 3765, είναι η μοναδική εργοστασιακή με την οποία αγωνίστηκε η Scuderia στους αγώνες Τουρισμού τη δεκαετία του '60.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αμάξωμά της κρύβει έναν 4λιτρο V12 με έξι καρμπιρατέρ Weber 42 DCN, που αποδίδει 387 ίππους για να φτάσει το cavallino σε τελική ταχύτητα 280 km/h. Αυτές ήταν εκπληκτικές προδιαγραφές για εκείνη την εποχή.

Το αμάξωμά της είναι ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα με ανεξάρτητη ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, μαζί με αντιστρεπτικές δοκούς και ήμι-ελλιπτικά ελατήρια στους πίσω τροχούς. Πάντως, σε σχέση με την απλή 250 GTO η αγωνιστική LM 330 δεν είχε ιδιαίτερες μετατροπές της όλης ανάρτησης.

Οι μοναδικές που έκανε η Scuderia αποσκοπούσαν στη μείωση του βάρους και της απόστασης από το έδαφος. Αντίθετα, ο κινητήρας ήταν διαφορετικός – η 250 GTO είχε τον 3λιτρο Tipo 168/62 Colombo V12, που απέδιδε 296 ίππους και κέρδισε το LeMans με τη 250 Testa Rossa.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω στο συγκεκριμένο αντίτυπο της 330 LM, πρόκειται για το αυτοκίνητο που τερμάτισε στη δεύτερη θέση της γενικής στα 1000 km του Nurburgring το 1962 και έπειτα το οδήγησαν οι Mike Parkes και Lorenzo Bandini για λογαριασμό της εργοστασιακής Scuderia Ferrari. Ατυχώς εγκατέλειψαν, μετά από έξοδο και ατύχημα στον 56ο γύρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ferrari το επισκεύασε πλήρως και επέστρεψε με αυτό στους αγώνες. Ώσπου, το 1964 το αντικατέστησε και των πούλησε έναντι 6.000 δολαρίων - με το τρίλιτρο, αντί του τετράλιτρου μοτέρ, ώστε να μπορεί να συνεχίσει την αγωνιστική του πορεία στους ιταλικούς αγώνες GT.

Ο νέος του ιδιοκτήτης το ανακατασκεύασε πλήρως τη δεκαετία του 1980 και έκτοτε το ιταλικό αυτό σύμβολο της αγωνιστικής αυτοκίνησης άλλαξε πολλά χέρια - περνώντας τελικά σε αυτά του προέδρου του Ferrari Club της Αμερικής, που το έχει στην κατοχή του τα τελευταία 38 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολυβραβευμένη όλον αυτόν τον καιρό σε διάφορες εκδηλώσεις κλασσικού αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, και κυρίως στο Concours d' Elegance της Pebble Beach στο Monterey της Καλιφόρνιας, τώρα η 330 LM ανατέθηκε προς πώληση στον οίκο RM Sotheby's, με όλα του τα έγγραφα καθώς και με γνήσια περιοδικά της δεκαετίας του '60 που έκαναν αναφορές στις αγωνιστικές τις περγαμηνές.

Σύμφωνα με τον κορυφαίο αυτό οίκο δημοπρασιών, η συγκεκριμένη πώληση δεν αφορά σε ένα απλώς κλασσικό αυτοκίνητο αλλά σε έναν θρύλο της αυτοκίνησης, σε ένα «απαράμιλλο κομμάτι αυτοκινητικής ιστορίας» καθώς είναι η μοναδική εργοστασιακή αγωνιστική 250 GTO όλων των εποχών. Και για πολλούς συλλέκτες, η δημοπρασία του Νοεμβρίου είναι ένα όνειρο ζωής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ