Νέα δεδομένα στη χρηστικότητα των ημι-φορτηγών Pick-up φέρνει η Ford με τις καινοτομικές ιδέες της για την επέκταση του μήκους της καρότσας και τη μετατροπή της σε πάγκο εργασίας, μεταξύ άλλων.
Οι νέες πατέντες της Ford, που κατατέθηκαν στα γραφεία ευρεσιτεχνιών και πνευματικών δικαιωμάτων της Γερμανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, διέρρευσαν και παρουσιάζουν μία σειρά από ιδέες των σχεδιαστών του Μπλε Οβάλ.
Μια από αυτές προβλέπει την επέκταση της καρότσας χωρίς την αύξηση του μήκους ή τη σμίκρυνση της καμπίνας, ενώ μία άλλη τη χρήση της πίσω πόρτας ως χώρο για εργαλεία.
BUY NOW
Υπάρχουν επίσης πατέντες για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του δαπέδου της καρότσας, για αναδιπλούμενα σκαλοπάτια κάτω από την πίσω πόρτα για την ευκολότερη πρόσβαση στην καρότσα, καθώς και για ένα συρόμενο μηχανισμό με βραχίονα τις πλευρές της καρότσας για την ευκολότερη φόρτωση αντικειμένων.
Η ιδέα της επέκτασης του μήκους της καρότσας είναι ευφυής στην απλότητά της. Με λίγα λόγια, η Ford παρουσίασε έναν μηχανισμό επέκτασης της καρότσας προς τα πίσω -στο διαμήκη άξονα- για τη διαμόρφωση ενός πάγκου στον οποίο ο επαγγελματίας κάτοχος του Pick-up μπορεί να κάνει μια σειρά από εργασίες.
Ένας τρόπος επέκτασης του δαπέδου είναι το άνοιγμα πολλαπλών επιμέρους στοιχείων του δαπέδου, με τη μορφή ακορντεόν. Ένας εναλλακτικός τρόπος είναι η τοποθέτηση των επιφανειών της επέκτασης σε αφαιρούμενες βάσεις, και ένας τρίτος να είναι συρόμενες προς τα πίσω έξτρα επιφάνειες.
Τα επιπλέον αυτά τμήματα της επέκτασης μπορούν, δε, να τοποθετούνται σε χώρο κάτω από την κύρια επιφάνεια της καρότσας, ώστε να μην γίνονται συμβιβασμοί χώρων στην τελευταία. Η χωροταξία, εδώ, θα είναι όμως μια σχετική πρόκληση για τους σχεδιαστές.
Μια άλλη πατέντα της Ford επίσης προβλέπει το άνοιγμα του πίσω χώρου με δύο αντικριστές πόρτες που γυρίζουν προς το πλάι, και όχι προς τα κάτω όπως σε ένα κλασσικό, σημερινό Pick-up.
Εν συνεχεία, με την επέκταση του δαπέδου και τη διαμόρφωση του πάγκου εργασίας, κάθε πόρτα μπορεί να διαθέτει από ένα φως ώστε οι εργασίες να συνεχίζονται και μετά τη δύση του ηλίου. Και, επίσης, μπορεί το εσωτερικό καθεμίας να χρησιμοποιείται ως αποθηκευτικός χώρος εργαλείων για την εύκολη πρόσβαση σε αυτά και την οργάνωσή τους.
Με τις νέες της αυτές ιδέες η Ford κάνει σαφές ότι θέλει να διατηρήσει τον επαγγελματικό προσανατολισμό των Pick-up της, όπως το Ranger και το F-150, και να μην ενδώσει τόσο -όσο π.χ. η Rivian- στη νέα lifestyle πραγματικότητα αυτού του είδους των οχημάτων.
Θέλει να κρατήσει τη βάση των πελατών της που χρειάζονται ένα Pick-up για την καθημερινή τους, χειρονακτική εργασία, ή για τη μεταφορά ακόμα μεγαλύτερων αντικειμένων αν η επέκταση της καρότσας λάβει έγκριση τύπου για τη χρήση της εν κινήσει. Προς το παρόν, βεβαίως, δεν είναι γνωστό αν αυτές οι πατέντες θα βρουν το δρόμο τους προς την παραγωγή.