Έρχεται υβριδικό το κορυφαίο Ford Puma ST

Ford Puma ST

Τρεις μήνες πριν το αγωνιστικό ντεμπούτο του νέου υβριδικού Puma Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η Ford εξελίσσει στην πίστα του Nurburgring την αντίστοιχη εξηλεκτρισμένη έκδοση του Puma ST.

Ο συγχρονισμός του επερχόμενου λανσαρίσματος του υβριδικού Puma ST και της αγωνιστικής πρεμιέρας του υβριδικού Rally1 φυσικά δεν είναι τυχαίος. Κάνει απόλυτα σαφή την επιθυμία των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετέχουν στο WRC -M-Sport Ford, Hyundai και Toyota- να συνδέουν τις τεχνολογίες από τα Ράλι με τις αντίστοιχες των εμπορικών τους αυτοκινήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που το σπορ περνά, από το 2022, στην εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1.

Το εργοστασιακό υβριδικό Ford Puma Rally1 θα κάνει το ντεμπούτο του στο WRC τον Ιανουάριο του 2022
Το εργοστασιακό υβριδικό Ford Puma Rally1 θα κάνει το ντεμπούτο του στο WRC τον Ιανουάριο του 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υβριδική εκδοχή του «καυτού» B-SUV της εταιρείας του μπλε οβάλ δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερες σχεδιαστικές διαφορές ή αισθητικές προσθήκες σε σχέση με το θερμικό Puma ST. Σύμφωνα με πληροφορίες, προς το παρόν θα χρησιμοποιεί τη mild hybrid τεχνολογία της Ford - αλλά στο όχι μακρινό μέλλον αναμένεται να αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση.

Το πιο πιθανό είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος θα συνδέεται με τον υφιστάμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 EcoBoost του Puma ST, που αποδίδει 197 ίππους και 320 Nm ροπής, καθώς και με το μηχανικό του κιβώτιο 6 σχέσεων.

Αν η μπαταρία είναι μικρή, όπως στο Puma Rally1 (που έχει χωρητικότητα μόλις 3,9 kWh), και το βάρος δεν αυξηθεί ιδιαίτερα, δεν αποκλείεται με την έξτρα ηλεκτρική ενέργεια η επιτάχυνση 0-100 km/h του υβριδικού Puma ST να πέσει κάτω από τα 6,6 δευτερόλεπτα που πετυχαίνει μόνος του ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αγωνιστικό Puma Rally1 χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 Turbo, και θα ήταν ωραίο να βλέπαμε μια τέτοια μονάδα σε μια μελλοντική plug-in υβριδική έκδοση του Puma ST. Αυτή φαντάζει ως λογική επιλογή, αν η Ford αποφασίσει να τοποθετήσει στην τελευταία μεγαλύτερη -και συνεπώς βαρύτερη- μπαταρία για να αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία.

Άλλωστε, η εταιρεία του μπλε οβάλ έχει δεσμευθεί ότι από το 2026 όλα τα μοντέλα της γκάμας της θα είναι ικανά να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, που σημαίνει πως θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug-in υβριδικά με αυξημένη αυτονομία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ