Το 1974 η Hyundai παρουσίασε το ξεχασμένο Pony Coupe: ήταν η coupe παραλλαγή του πρώτου πρωτοτύπου της ιστορίας της, που έφερε την υπογραφή του οίκου ItalDesign του Giorgetto Giugiaro.
Μέχρι τότε, η νεαρή ακόμη κορεατική εταιρεία συναρμολογούσε τα Ford Cortina για την νοτιοανατολική Ασία. Αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε το φιλόδοξο πλάνο της, και επιτυχημένο όπως αποδείχθηκε, να μετασχηματιστεί σε αυτόνομο κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Και το Pony ήταν το πρώτο της πρωτότυπο, που φιλοδοξούσε να μετεξελίξει σε αυτοκίνητο παραγωγής για να ανταγωνιστεί την Alfasud και το Volkswagen Golf πρώτης γενιάς. Για την ακρίβεια, η VW σχεδίαζε αρχικά να ονομάσει Pony το αυτοκίνητο που μετέπειρα παρουσίασε ως Golf, και διατηρεί μέχρι σήμερα - αλλά το όνομα του είχε ήδη προλάβει η Hyundai.
BUY NOW
Oι Κορεάτες, λοιπόν, ήθελαν να κάνουν μεγαλύτερη αίσθηση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνου το 1974, παρουσιάζοντας μια πιο συναρπαστική εκδοχή του πρωτοτύπου τους. Έτσι ήρθαν σε επαφή με τον οίκο ItalDesing του Giorgetto Giugiaro, που μεσουρανούσε μέχρι τότε, για να σχεδιάσει την coupe εκδοχή του Pony για την ιταλική έκθεση.
Οι οδηγίες της Hyundai προς τον Giugiaro ήταν να χρησιμοποιήσει το ίδιο δάπεδο και τα ίδια μηχανικά μέρη με το δικό της πρωτότυπο - δηλαδή έναν κινητήρα της Mitsubishi και φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα χαμηλό, αθλητικό σχέδιο, με το σθηνοειδές σχήμα που ήταν καθιερωμένο την εποχή εκείνη.
Ωστόσο, το Pony δεν έμελλε να βγει ποτέ στην παραγωγή. Τα σχέδιά του εγκαταλείφθηκαν από τη Hyundai και το πρωτότυπο χάθηκε στη λήθη της ιστορίας - με μοναδική εξαίρεση το γεγονός ότι ο Giugiaro χρησιμοποίησε ορισμένες από τις ιδέες του για να σχεδιάσει την εμβληματική Delorean DMC-12.
Μισόν αιώνα αργότερα, η Hyundai στρέφει το βλέμμα στην ιστορία της - όπως τείνουν να κάνουν όλο και περισσότερο οι κατασκευαστές σήμερα, ίσως παρακινημένοι από την επέλαση εκατοντάδων νεοφυών εταιρειών σχεδιασμού και παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ειδικά γιγάντων όπως η Apple, η Google, η Huawei και η Xiaomi.
Άλλωστε, στο εντυπωσιακό Hyundai N Vision 74 που οι Κορεάτες παρουσίασαν νωρίτερα φέτος -ως «κινούμενο εργαστήριο τεχνολογιών υδρογονοκίνησης»- μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει σχεδιαστικές επιρροές από το Pony Coupe του 1974. Πέραν του ονόματός του, που φυσικά αποτελεί απευθείας παραπομπή.
Οι Κορεάτες, τώρα, ανέθεσαν στον οίκο Giugiaro την αναγέννηση του αυθεντικού Pony. Δεν θα είναι μια έκδοση παραγωγής, ούτε ένα restomod, αλλά μια πανομοιότυπη ρέπλικα του πρωτοτύπου του 1974. Θα προστεθει στην επίσημη συλλογή της Hyundai, και θα είναι έτοιμο την ερχόμενη Άνοιξη.
Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι η συνεργασία της Hyundai με τον -84χρονο- Giorgetto Giugiaro θα μείνει εκεί. Αντίθετα, το Pony θα είναι η απαρχή μιας συνέργειας των δύο πλευρών που αναμένεται να επεκταθεί και στη μελλοντική αισθητική των αυτοκινήτων παραγωγής της εταιρείας - όπως συνέβαινε και τη δεκαετία του 1990.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ