Μετά την αποκάλυψη του εκρηκτικού Ioniq 5 N και ενόψει και του ακόμα ταχύτερου Ioniq 6 N, ο τομέας Ν της Hyundai φιλοδοξεί να παρουσιάσει ένα πιο προσιτό hatch για τον “εκδημοκρατισμό” της ηλεκτρικής σπορ οδήγησης.
Αυτό, άλλωστε, είναι κάτι που κάνει ο τομέας Ν και με τα θερμικά αυτοκίνητα της Hyundai, με το i20 N και το i30 N. Το ίδιο τώρα μπορεί να γίνει και με τα ηλεκτρικά κορεάτικα αυτοκίνητα, όπως αποκάλυψε στο περιοδικό Auto Express ο τεχνικός σύμβουλος της Hyundai, Albert Biermann.
Όπως δήλωσε ο Biermann, η Hyundai δεν θα μείνει στο Ioniq 5 N, αλλά θα προχωρήσει και σε νέα σπορ αυτοκίνητα αν ξεπεράσει τα εμπόδια και καταφέρει να κάνει βιώσιμο το πρόγραμμα ενός πιο προσιτού και πιο συμπαγούς σπορ αυτοκινήτου.
BUY NOW
«Αυτό είναι μικρό ηλεκτρικό Ν είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε. Διαφορετικά θα αφήσουμε τους πελάτες μας στο σκοτάδι. Πρέπει να κατασκευάσουμε και κάτι πιο μικρό και πιο προσιτό» δήλωσε, συγκεκριμένα, ο Biermann. «Δεν είναι κάτι εύκολο. Θέσαμε το σημείο αναφοράς πολύ ψηλά», πρόσθεσε, αναφερόμενος στα δεδομένα που έθεσαν τα i20 N, i30 N, Kona N και το νέο Ioniq 5 N.
Ένα από τα εμπόδια αφορά στην υιοθέτηση της νέας αρχιτεκτονικής των 800V που είναι πλέον απαραίτητος όρος για κάθε νέο ηλεκτρικό Hyundai. «Αν πρόκειται για αυτοκίνητο Ν, θα θέλεις να μπεις με αυτό στην πίστα - ακόμα και για 15 ή 20 λεπτά. Αν επιλέξει [αρχιτεκτονική] 400V διπλασιάζεις το ρεύμα και τετραπλασιάζεις την απαγωγή της θερμότητας. Η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι κακή. Αν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σαν το i30, τα 400V δεν ταιριάζουν», εξήγησε ο Biermann.
Μια άλλη πρόκληση είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι μικρότερες μπαταρίες των πιο συμπαγών αυτοκινήτων δεν παρέχουν αρκετή ενέργεια για αρκετή ώρα στην πίστα ή για μία track day. Ούτε διαθέτουν το σύστημα ψύξης που απαιτείται για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του ηλεκτρικού συστήματος.
Έτσι, προς το παρόν είναι δύσκολο να υπάρξει ένα τόσο περίπλοκο σύστημα για να καλύψει τις ανάγκες ενός μικρού hot-hatch. Ο Biermann είπε συγκεκριμένα πως “ίσως στην κατηγορία Β δεν έχεις την πολυτέλεια να γυρίσεις σε ένα σύστημα 800V”, υπονοώντας πως αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα θα την αξιοποιούσε ο κορεατικός όμιλος πρώτα για τα μικρά μοντέλα μαζικής παραγωγής της Hyundai και της Kia.
Εξάλλου, τα Ioniq 5 και Ioniq 6 είναι τα μικρότερα αυτοκίνητα που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Global Modular Platform (GMP), συνεπώς ένα μικρό ηλεκτρικό Ioniq μπορεί να χρησιμοποιήσει στην αρχιτεκτονική Integrated Modular Architecture (IMA), που παρέχει τη δυνατότητα φιλοξενίας μικρότερων αμαξωμάτων με αρχιτεκτονική 400V είτε 800V.
«Έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις, αλλά προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί κάτι. Εξακολουθώ να ασκώ πιέσεις. Ποια είναι η λύση, και πόσα χρήματα μπορούμε να ξοδέψουμε; Αν περάσουμε στην κατηγορία Β, πώς μπορούμε να βρούμε αρκετό χρόνο οδήγησης στην πίστα;», ήταν τα ρητορικά ερωτήματα που έθεσε ο Biermann.
Πολλοί πιστεύουν ότι αυτό το entry-level ηλεκτρικό επιδόσεων της Hyundai Ioniq θα αποκτήσει περισσότερο hatchback σιλουέτα, σε σχέση με το Crossover Ioniq 5 N, έτσι ώστε να τοποθετηθεί κάπου ανάμεσα στα i20 N, i30 N και Kona N για να καλύψει όλες αυτές τις κατηγορίες.