Η AvtoVaz προχωρά με γοργούς ρυθμούς το πλάνο της να παρουσιάσει τη νέα σειρά των μοντέλων της Lada, με παραγωγή 500.000 μονάδων το χρόνο, μετά το τέλος της ιδιοκτησίας της από τη Renault.
Η γαλλική εταιρεία πούλησε πίσω στην AvtoVaz το πλειοψηφικό μερίδιο της Lada που κατείχε, σε συνέχεια της απόφασής της να διακόψει κάθε σχέση με τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία μετά την εισβολή των στρατιωτικών δυνάμεων του Βλάντιμιρ Πούτιν στην Ουκρανία στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου. Αυτό έβαλε τέλος και σε μια σειρά από φιλόδοξα σχέδια, όπως της νέας γενιάς του θρυλικού Niva.
Η AvtoVaz, όμως, προσπάθησε να κρατήσει τη Lada στη ζωή με όποιον τρόπο μπορούσε, προσεγγίζοντας και τους Κινέζους για βοήθεια, και τώρα έχει φιλόδοξα πλάνα για τη νέα εποχή στην οποία πέρασε η Lada: ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας του Vladivostok, Maxim Sokolov, είπε ότι όλες οι προτάσεις νέων αυτοκινήτων της Lada θα παρουσιαστούν μέχρι το τέλος αυτού του Σεπτεμβρίου στο διοικητικό συμβούλιο της AutoVaz, προς εξέταση.
BUY NOW
Στόχος της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να κατασκευάζει 500 χιλιάδες Lada το χρόνο, κυρίως στο εργοστάσιο του Togliatti. Θυμίζουμε ότι το εν λόγω εργοστάσιο επεκτάθηκε και αναβαθμίστηκε με μια βαριά επένδυση του ομίλου Renault τα προηγούμενα χρόνια.
Η γαλλική εταιρεία είχε αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της Lada στα τέλη της δεκαετίας του 2010. Όμως, με την απόφασή της να το πουλήσει πίσω στην AvtoVaz την περασμένη Άνοιξη, στο πλαίσιο και των ευρωπαϊκών κυρώσεων εις βάρος της Ρωσίας, όπως είναι λογικό δεν θα δρέψει τους καρπούς της μεγάλης επένδυσής της κυρίως στο εργοστάσιο του Togliatti.
Η Renault, συγκεκριμένα, ήλπιζε να επιτύχει οικονομίες κλίμακας στην κατασκευή των Lada μαζί με των καινούριων Dacia, καθώς είναι ο βασικός μέτοχος και της ρουμανικής εταιρείας. Τα μοντέλα των δύο ανατολικοευρωπαϊκών εταιρειών θα χρησιμοποιούσαν τις ίδιες πλατφόρμες, βασισμένες στη CMF της συμμαχίας Renault-Nissan, με στόχο την κατασκευή 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων το χρόνο.
Προς το παρόν είναι άγνωστο αν η νέα σειρά των αυτοκινήτων της Lada, στην οποία ενδεχομένως συμπεριλαμβάνεται το λίγο παλαιότερο συμπαγές Crossover XRay, θα βασίζεται στις ίδιες πλατφόρμες - ή αν η AvtoVaz θα εξελίξει καινούρια.
«Μετά την αποχώρηση της πρώην μετόχου Renault τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία έμεινε στάσιμη για περισσότερους από δύο μήνες. Όμως, καταφέραμε να στήσουμε νέες αλυσίδες παραγωγής και να διασφαλίσουμε την προμήθεια εξαρτημάτων για την παραγωγή βασικών μοντέλων», δήλωσε ο Sokolov στο Ανατολικό Οικονομικό Φόρουμ.
Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου έπεσε κατά 62% τον φετινό Αύγουστο σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2021, ενώ τον Ιούλιο η αντίστοιχη πτώση είχε αγγίξει το 74,9%. Όμως, οι πωλήσεις της AvtoVaz αυτόν τον Αύγουστο σημείωσαν αύξηση 75% σε σχέση με τον Ιούλιο του φετινού έτους.