Παρότι η πλέον ανενεργή SsangYong Motor συσσώρευε μόνο χρέη τα τελευταία χρόνια, στα χέρια της ινδικής Mahindra, μια κορεάτικη κοινοπραξία αποφάσισε να την αγοράσει και να τη φέρει και πάλι στη ζωή.
Η Mahindra είχε αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της SsangYong το 2010, με σκοπό να την αναγεννήσει με μια σειρά από νέα SUV. Όμως, σύντομα οι διοικητές της πρώτης διαπίστωσαν ότι τα εμπόδια ήταν αρκετά και σημαντικά, κι έτσι η κορεάτικη εταιρεία μετατράπηκε για τους Ινδούς σε ένα ενοχλητικό βάρος.
Η Mahindra συνέχισε να τη χρηματοδοτεί, επενδύοντας στο νέο Tivoli, αλλά η SsangYong άρχισε να παραπαίει -και το ξέσπασμα της πανδημίας στα τέλη του 2019 της έδωσε τη χαριστική βολή. Το 2020 πούλησε περίπου 100 χιλιάδες αυτοκίνητα, κι έτσι μέχρι το τέλος του έτους αυτού τα χρέη της είχαν φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια Γουόν (73,5 εκατομμύρια Ευρώ).
BUY NOW
Κατά συνέπεια, αδυνατώντας να εξυπηρετήσει τα υπέρογκα χρέη των δανείων της, στα τέλη του 2020 η SsangYong κήρυξε πτώχευση. Στους πρώτους 9 μήνες του 2021, η κορεατική φίρμα παρουσίασε ζημία της τάξης των 238 δισεκατομμυρίων Γουόν, με κύκλο εργασιών 1,8 τρισεκατομμυρίων.
Ώσπου, την περασμένη Δευτέρα (10/1) η Mahindra ανακοίνωσε ότι μετά από μήνες προσπαθειών κατάφερε να βρει αγοραστή για τη SsangYong, μια κορεατική κοινοπραξία που κατέβαλε το ποσό των 224,45 εκατομμυρίων Ευρώ (305 δισ. Γουόν).
Ήταν ένα ακόμα κεφάλαιο στην πολυτάραχη ιστορία της φίρμας. Η αυτοκινητοβιομηχανία που ήταν γνωστή ως Dong-A Motor, με τις ρίζες της στη δεκαετία του 1950, αγοράστηκε το 1988 από τον επιχειρηματικό όμιλο SaangYong, και στις επόμενες δύο δεκαετίες άλλαξε τρεις φορές χέρια: της Daewoo Motors, της SAIC, και έπειτα της Mahindra. Η κορεάτικη κοινοπραξία, έτσι, έγινε ο έκτος ιδιοκτήτης της ιστορίας της.
Δείτε εδώ τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς
Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ