Η SsangYong περνά στα «χέρια» της Edison Motors

Ssangyong Rexton

Η SsangYong έφτασε στα όρια της πτώχευσης το 2020, η ινδική μητρική της εταιρεία Mahindra δεν σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει σε αυτήν, και από τους ενδιαφερόμενους για την αγορά της φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος η Edison Motors.

Στα ταραχώδη της δύο τελευταία χρόνια, η κορεάτικη SsangYong δεν κατάφερε να περάσει στην κερδοφορία με αυτοκίνητα όπως το νέο Rexton ή το Tivoli, αλλά αντίθετα έφτασε στην πτώχευση αδυνατώντας να εξυπηρετήσει τους όρους των δανείων της πριν από ένα χρόνο.

Η Mahindra αποφάσισε να μην συνεχίσει τη χρηματοδότηση της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας -η οποία είχε επιτυχημένη εμπορική πορεία και στη χώρα μας τη δεκαετία του 2000- και αναζήτησε πιθανούς αγοραστές της. Και τώρα η Edison Motors, επίσης από τη Νότια Κορέα, παρουσιάζεται από τη Mahindra ως ο «προτιμώμενος» πλειοδότης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόστος εξαγοράς της SsangYong εκτιμάται ότι φτάνει τα 223 εκατομμύρια Ευρώ, και αν τακτοποιηθούν χωρίς προβλήματα όλες οι νομικές διαδικασίες η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται να επιτευχθεί ακόμα και στις αρχές Νοεμβρίου.

Όπως σημειώνουν κορεατικά δημοσιεύματα, ενδιαφέρον για την αγορά της SsangYong έδειξε και η εταιρεία INDI EV της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ, καθώς και ένας όμιλος εταιρειών με επικεφαλής την Electrical Life Business and Technology (EL B&T). Ωστόσο, η πρόταση της τελευταίας δεν πληρούσε όλα τα νομικά κριτήρια.

Η Edison Motors κατασκευάζει, μέχρι στιγμής, ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά. Το όνομά της και μόνο υποδεικνύει ότι «ζηλεύει τη δόξα» της Tesla, και δεν διστάζει να αναφέρει ότι φιλοδοξεί τα αυτοκίνητά της να γίνουν «τα Apple της ηλεκτροκίνησης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο βήμα της Edison προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι το πρώτο της αυτοκίνητο, η μεγάλη λιμουζίνα Smart S με την οποία φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το Tesla S, αλλά και τη Mercedes EQS. Θα ακολουθήσει το Smart E που θα ανταγωνιστεί τη Mercedes EQE και το Smart A που θα τεθεί αντιμέτωπο με το Tesla Model 3.

Μάλιστα, η κορεατική εταιρεία αναφέρει ότι το Smart S θα είναι ικανό για επιτάχυνση 0-100 km.h σε 2,5 δευτερόλεπτα, χάρη στους τρεις του ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 644 ίππων. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι και η εκτίμηση αυτονομίας 800 χιλιομέτρων, που θα προσφέρει η μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh με δυνατότητα ταχείας φόρτισης.

Τέλος, η Edison κάνει πλάνα για την παραγωγή ενός επίσης αμιγώς ηλεκτρικού Crossover με την ονομασία Smart X, για ηλεκτρικά γιότ, για drones παράδοσης εμπορευμάτων και για ιπτάμενα αυτοκίνητα. Ο ουρανός, λοιπόν, δεν είναι το όριο για την Edison Motors.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ