Το Μετρό της Αθήνας παίρνει τη σκυτάλη από το Μετρό της Θεσσαλονίκης -Τα νέα συστήματα που θα δούμε σύντομα και στην πρωτεύουσα

Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα γίνει η παρθενική λειτουργία δύο προηγμένων συστημάτων που θα υψώνουν ασπίδα προστασίας στους επιβάτες.

Για τα καλά έχει αρχίσει πλέον η αντίστροφη μέτρηση για την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενός έργου που μέχρι να γίνει πραγματικότητα, χρειάστηκε να περάσει από χίλια κύματα.

Στις 30 Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει το δικό της Μετρό, με 13 σταθμούς και μήκος γραμμής 9,6 χλμ. από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία.

Όπως ενημέρωσε από το βήμα του 5ου ΣΔΙΤ Φόρουμ, ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές που είναι απαραίτητες για την πιστοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το σύστημα θα πιστοποιηθεί από την TUV Rheinland την επόμενη εβδομάδα, ενώ την ερχόμενη Τρίτη θα περάσει και ο νόμος για την διαδικασία αδειοδότησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Με το Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνουμε για πρώτη φορά μάρτυρες συρμών που κινούνται χωρίς οδηγό, δηλαδή αυτοματοποιημένους, έχοντας ως κεντρικό πυλώνα το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control) το οποίο υπάρχει ήδη σε 48 Μετρό στον κόσμο, ενώ σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «εδώ και 40 χρόνια δεν έχει δημιουργηθεί κανένα επεισόδιο».

Χάρη στο CBTC, 10 φορές το δευτερόλεπτο, ο συρμός πληροφορεί το κέντρο ελέγχου και τους υπόλοιπους συρμούς για το πού ακριβώς βρίσκεται, ενώ οι πιθανότητες να συμβεί ένα σφάλμα είναι μία περίπτωση στα 100.000 χρόνια, εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα σύστημα που δεν απαντάται στο Μετρό της Αθήνας, όπως άλλωστε και οι αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών που θα αποτρέπουν τις πτώσεις στις ράγες. Οι αυτοματοποιημένες θύρες είναι πλήρους ύψους και ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις πόρτες του τρένου.

Σημειώνεται ότι η παρθενική παρουσία τόσο του συστήματος CBTC στο Μετρό της Αθήνας όσο και των αυτόματων θυρών στις αποβάθρες θα γίνει με τη λειτουργία της Γραμμής 4, προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Θυμίζουμε ότι η τιμή του βασικού εισιτηρίου για το Μετρό Θεσσαλονίκης ορίζεται στα 0,60 ευρώ. Το εισιτήριο είναι χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωση του κατά την πρώτη επιβίβαση και δυνατότητα απεριόριστων χρήσεων στο μετρό εντός του συγκεκριμένου διαστήματος και προς κάθε κατεύθυνση. Η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου ανέρχεται στα 0,30 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ