H Mercedes-AMG ONE διέλυσε και πάλι το ρεκόρ του Nurburgring

Mercedes-AMG One Nurburgring

Με διαφορά πέντε δευτερολέπτων, στα σχεδόν 21 χιλιόμετρα της «πράσινης κόλασης» του παλιού Nurbrurgring, το hypercar της Mercedes-AMG ανέβασε ψηλά τον πήχη του ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.

Η Mercedes-AMG ONE, κατά κυριολεξία μία Formula 1 για το δρόμο με την αντίστοιχη υβριδική τεχνολογία και ισχύ, έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nordschleife (δηλαδή στην παλιά πίστα του Nurburgring) τον Οκτώβριο του 2022, και έκτοτε κανένα άλλο δεν κατάφερε να καταρρίψει το ρεκόρ του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι που το ίδιο το γερμανικό hypercar επέστρεψε στην θρυλική πίστα της κεντρικής Γερμανίας, με στόχο να σπάσει το δικό του ρεκόρ. Και τα κατάφερε, έχοντας στο κόκπιτ τον οδηγό της Mercedes στο γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού (DTM) και πρεσβευτή της Mercedes-AMG, Maro Engel.

Με επίσημα μετρημένο και επικυρωμένο χρόνο 6:29.090 λεπτών για τη διαδρομή των 20,832 χιλιομέτρων, το γερμανικό υπεραυτοκίνητο κατέρριψε το δικό του ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής κατά πάνω από πέντε δευτερόλεπτα.

Αυτό καθιστά τη Mercedes-AMG ONE το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που σπάει το φράγμα των 6:30 λεπτών. Είναι επίσης το μοναδικό υβριδικό υπεραυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα που έχει αντιμετωπίσει την πιο απαιτητική πίστα του κόσμου και είναι αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην κατηγορία των supersport αυτοκινήτων.

«Πριν από δύο χρόνια, οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές και μερικά τμήματα της πίστας ήταν ακόμη λίγο υγρά. Ξέραμε ότι μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα και θέλαμε να το δείξουμε. Σήμερα καταφέραμε να δείξουμε τη μέγιστη δυναμική της AMG ONE», είπε ο Maro Engel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να επιτευχθεί ο μεγάλος στόχος της κατάρριψης των 6:30 λεπτών χρειαζόταν όχι μόνο σχολαστική προετοιμασία, αλλά και ιδανικές συνθήκες στην πίστα. Στις 23 Σεπτεμβρίου 2024, στις 6:56 μ.μ., στον τρίτο χρονομετρημένο γύρο του, ο Engel πέτυχε το νέο ρεκόρ. Με θερμοκρασίες 15 βαθμών Κελσίου (αέρα) και 20 βαθμών Κελσίου (άσφαλτος), το Nordschleife ήταν στεγνό σε όλη την έκτασή του και προσέφερε τέλεια πρόσφυση.

Μία από τις προκλήσεις για τον Engel ήταν να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ηλεκτρική ενέργεια του υβριδικού συστήματος της Mercedes-AMG ONE. Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα απαιτητικό σε μια πίστα μήκους άνω των 20 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι επομένως εξαιρετικά σημαντικό να χρησιμοποιούνται τα κατάλληλα τμήματα της πίστας για την ανάκτηση ενέργειας κατά τις φάσεις πέδησης, ώστε να αποθηκεύεται εκ νέου ενέργεια στις μπαταρίες.

Για να το πετύχει αυτό, ο Engel χρησιμοποίησε το σύστημα Energy Flow Control (EFC) της AMG ONE, που διαθέτει τέσσερις βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας, και σε ορισμένες περιπτώσεις σκόπιμα άφηνε το γκάζι λίγο νωρίτερα από ό,τι θα έκανε κανονικά. Στην τεχνική ορολογία, αυτό ονομάζεται «lift and coast».

Προκαταρκτικές δοκιμές στον προσομοιωτή στο Affalterbach και στο Nordschleife παρείχαν τις απαραίτητες γνώσεις, τις οποίες η ομάδα και ο οδηγός κατάφεραν να αξιοποιήσουν βέλτιστα για να πετύχουν το νέο ρεκόρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρείας ‘Nurburgring 1927 GmbH & Co KG’, το όχημα ελέγχθηκε και τεκμηριώθηκε από την TÜV Rheinland για να διασφαλιστεί ότι βρισκόταν ακριβώς στις προδιαγραφές που παράγεται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ