Μετά από 77 χρόνια, η τσεχική Praga επιστρέφει στην παραγωγή αυτοκινήτων δρόμου με το εντυπωσιακό supercar Bohema που ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά και αποδίδει 700 ίππους, ενώ επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα.
Σε μια εποχή γεμάτη φανταχτερά concepts και υπερβολικές υποσχέσεις, η Praga απέδειξε ότι μπορεί να παραδώσει ένα αυθεντικό supercar με αγνή και εντυπωσιακή μηχανολογία - το εντυπωσιακό Bohema.
Για του λόγου το αληθές, το πρώτο αντίτυπο του Praga Bohema, του τσέχικου υπεραυτοκινήτου της δημοφιλούς εταιρείας με πλούσιο παρελθόν στην αυτοκίνηση και έπειτα και στο Karting, παραδόθηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2024.
BUY NOW
Η παράδοση έγινε στην Ολλανδία με την παρουσία του Romain Grosjean, πρώην πιλότου της Formula 1 και οδηγού εξέλιξης του αυτοκινήτου.
Η εξέλιξη του Bohema ξεκίνησε το 2022 και από τότε η Praga δούλεψε σκληρά για βελτίωση και την τελειοποίηση της παραγωγής του. Το αυτοκίνητο συναρμολογείται στο χέρι στο εργοστάσιο της Praga στην Τσεχία και είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, επιτυγχάνοντας έτσι το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος.
Στην «καρδιά» του βρίσκεται ένας twin-turbo V6 κινητήρας 3.8 λίτρων, βασισμένος στον κινητήρα του Nissan GT-R, αλλά αναβαθμισμένος από τη Litchfield με ξηρό κάρτερ, μεγαλύτερα turbo και εξάτμιση τιτανίου. Συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο Hewland, στέλνοντας τη δύναμη αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Χάρη στη σχέση ισχύος-βάρους της, η Bohema επιτυγχάνει εξαιρετικές επιδόσεις, φτάνοντας τα 317 km/h τελική ταχύτητα και επιταχύνσεις που κόβουν την ανάσα. Αλλά η Praga δεν περιορίστηκε μόνο στην ευθεία: η Bohema μπορεί να γράψει χρόνους αντίστοιχους με αγωνιστικά GT3, ενώ παραμένει νόμιμη για τον δρόμο.
Ο ιδιοκτήτης της Praga, Tomas Kasparek, εξηγεί: «Υποσχεθήκαμε πως δεν θα παρουσιάζαμε πρωτότυπα ή teaser. Θέλαμε ένα ελαφρύ, γρήγορο, καλοφτιαγμένο και νόμιμο αυτοκίνητο δρόμου, για λίγους οδηγούς που μπορούν πραγματικά να το αξιοποιήσουν - και αυτό παραδίδουμε».
Ο Romain Grosjean, που συμμετείχε στις δοκιμές εξέλιξης, μοιράστηκε τον ενθουσιασμό του: «Στην πίστα, οι επιδόσεις του Bohema είναι εκπληκτικές. Στον δρόμο, όμως, είναι προσιτό και άνετο, με την ικανότητα να αλλάζει χαρακτήρα εύκολα. Το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να κυνηγάει χρόνους και να προσφέρει μια χαλαρή βόλτα».
Η Praga εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία της από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξελίσσει από το 2012, ενώ για την αεροδυναμική του Bohema χρησιμοποίησε και αεροσήραγγα της F1. Το εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες ύψους έως 1,96 μέτρα, με ρυθμιζόμενα καθίσματα, τιμόνι και πεντάλ, ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος αποσκευών.
Η παραγωγή του Bohema θα περιοριστεί σε 20 μονάδες ετησίως για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, με τιμή που ξεκινά από 1,36 εκατομμύρια ευρώ.