H θρυλική Alfa Romeo Giulietta έγινε 70 ετών

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954

Η «la fidanzata d’Italia (αγαπημένη της Ιταλίας)», η πανέμορφη Giulietta, έκλεισε αυτή την Άνοιξη επτά δεκαετίες από την πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνου του 1954 και η Alfa Romeo το γιορτάζει.

Ένας από τους σπουδαιότερους ιταλικούς αυτοκινητικούς μύθους, η πανέμορφη Giulietta -το πρώτο δημιούργημα της Alfa Romeo που πήρε γυναικείο όνομα- κλείνει φέτος 70 χρόνια ζωής από την πρώτη της εμφάνιση στην έκθεση του Τορίνου του '54, την οποία μέσα σε λίγες μέρες ακολούθησαν 2.000 παραγγελίες. Ήταν ένας τεράστιος αριθμός για την εποχή εκείνη.

Η πρεμιέρα της Alfa Romeo Giulietta Sprint στο Σαλόνι του Τορίνου το 1954
Η πρεμιέρα της Alfa Romeo Giulietta Sprint στο Σαλόνι του Τορίνου το 1954
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Giulietta Sprint, αποκλειστικά με coupe αμάξωμα, είχε αποκαλυφθεί σε εκλεκτούς καλεσμένους της Alfa Romeo δύο εβδομάδες νωρίτερα από την πρεμιέρα του Τορίνου. Σε ένα φαντασμαγορικό σόου στο εργοστάσιο του Portello, δύο ηθοποιοί είχαν πηδήξει από ελικόπτερο στο χώρο της εκδήλωσης, ντυμένοι ως «Ρωμαίος» και «Ιουλιέτα».

Χρόνια μετά, όταν η Giulietta με τον αριθμό παραγωγής 100.001 βγήκε από το Portello, η Giulietta Masina (η μούσα του Federico Fellini) ήταν παρούσα σε αυτή την ιστορική στιγμή για την Alfa Romeo: ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που πέτυχε εξαψήφιο αριθμό πωλήσεων.

Η  Giulietta Masina, μούσα του Federico Fellini, με το 100.001ο αντίτυπο της AR Giulietta στο Portello
Η Giulietta Masina, μούσα του Federico Fellini, με το 100.001ο αντίτυπο της AR Giulietta στο Portello

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 η Alfa Romeo είχε κερδίσει δύο διαδοχικά πρωταθλήματα της νεοσύστατης, τότε, Formula 1, με τον Nino Farina και τον Juan Manuel Fangio. Η ιταλική εταιρεία βρισκόταν στο απώγειό της, και θέλησε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο ευρύτερης απήχησης και μεγάλου όγκου πωλήσεων, για να αναπτυχθεί περαιτέρω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, έπρεπε το αυτοκίνητο αυτό να παραμένει μια Alfa Romeo, από άποψη τεχνολογίας, απόδοσης και στιλ. Για το τελευταίο φρόντισε το Alfa Romeo Centro Stile, που παρουσίασε αρχικά την έκδοση Sprint coupe, και μετέπειτα συμμετείχε και ο οίκος Bertone με τον Franco Scaglione - που θα επέβλεπε την κατασκευή της Giulietta Sprint.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα υπέροχο αυτοκίνητο με χαμηλή, μινιμαλιστική σιλουέτα, με έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, που κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον του κοινού. Η επιτυχία του ήταν άμεση και απερίγραπτη, βάζοντας την Alfa σε μια νέα αρένα ανταγωνισμού: των σπορτίφ coupe με αξιοσημείωτες επιδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη Giulietta κινούσε το τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.290 κ.εκ. με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και με την καινοτομία της κατασκευής του από αλουμίνιο. Ο κινητήρας αυτός επιτάχυνε το ιταλικό sport-coupe μέχρι τα 170 km/h τελικής ταχύτητας, που πετύχαιναν τότεε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Η έκδοση Veloce της Giulietta κέρδισε, μάλιστα, την κατηγορία της στον ένδοξο αγώνα Mille Miglia το 1956, καθώς και πολλαπλές άλλες νίκες σε αγώνες ανά τον κόσμο. Μετά τη Sprint, ακολούθησαν οι εκδόσεις Sedan (σχεδιασμένη από τον Pininfarina), η Sprint Speciale του Bertone και η Giulietta SZ του οίκου Zagato. Τέλος, υπήρξε και η station wagon έκδοση 'Promiscua'.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 1954 μέχρι το 1965, παρήχθησαν συνολικά 177.690 αντίτυπα της Giulietta σε όλες τις μορφές της, που την κατέστησαν έναν από τους σπουδαιότερους πυλώνες της ιστορίας της εταιρείας του Τορίνου.

Η Alfa Romeo έχει προγραμματίσει μια σειρά από εορταστικές εκδηλώσεις για τη φετινή επέτειο της Giulietta. Το Centro Stile δημιούργησε ένα εξειδικευμένο έμβλημα για τα 70 χρόνια της, και για τον ερχόμενο Ιούνιο έχουν προγραμματιστεί παρελάσεις παλιών Giulietta, ένα συνέδριο και μια ειδική έκθεση της ιστορίας του αυτοκινήτου στο Μουσείο του Arese.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, το «Registro Italiano Alfa Romeo» έχει προγραμματίσει την «παρέλαση» 70 αυτοκινήτων από τη λίμνη Garda μέχρι το Arese, διασχίζοντας στη διαδρομή το «Σπίτι της Ιουλιέτας» στη Verona.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ