Παρά το downsizing και παρά την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, η Toyota εκταμιεύει 354 εκατομμύρια ευρώ για να εξελίξει τον τετρακύλινδρο θερμικό κινητήρα βενζίνης, τόσο για τα συμβατικά όσο και για τα υβριδικά της αυτοκίνητα.
Την τελευταία δεκαετία η τάση της εξέλιξης τρικύλινδρων ή ακόμη και δικύλινδρων κινητήρων, και φυσικά η στροφή προς την αμιγή ηλεκτροκίνηση, άφησαν τους τετρακύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης ως ένα βαθμό σε δεύτερη μοίρα.
Όμως, τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται - τουλάχιστον στην Αμερική. Η Toyota θα επενδύσει 354 εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξη της νέας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων και για την κατασκευής τους σε τέσσερα εργοστάσιά της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Φαίνεται ότι ο πόθος των Αμερικανών για πολυκύλινδρους κινητήρες (διότι ίσως σε λίγο καιρό οι 4κύλινδροι να λογίζονται ως πολυκύλινδροι) καλά κρατεί.
BUY NOW
Η μερίδα του λέοντος από την επένδυση αυτή -206 εκατ. ευρώ- θα πάει στο εργοστάσιο της Toyota στο Hunstville της Alabama, όπου θα κατασκευαστεί μια νέα γραμμή παραγωγής 4κύλινδρων κινητήρων, της τάξεως των 90.000 αντιτύπων το χρόνο.
Εκατό εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν από την ιαπωνική εταιρεία στο εργοστάσιο κατασκευής κυλινδροκεφαλών στο Troy του Missouri, και ακόμη 33 εκατ. ευρώ στη μονάδα κατασκευής κινητήρων του Jacksonville, στο Tennessee. Τα τελευταία 15 εκατομμύρια ευρώ θα επεκτείνουν τις δραστηριότητες του εργοστασίου του Georgetown, στο Kentucky - το οποίο ήδη δέχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο γιγαντιαία επένδυση 426,5 εκατ. ευρώ για την παραγωγή 600.000 κινητήρων το χρόνο για τις Toyota και Lexus.
Οι τετρακύλινδροι κινητήρες της Toyota στις ΗΠΑ αυτή τη στιγμή έχουν χωρητικότητα 1.8, 2.0 και 2.5 λίτρων, ενώ υφίσταται και ο επίπεδος τετρακύλινδρος boxer της Subaru που τοποθετείται στο GR86. Η εξέλιξη μιας κανιούριας τετρακύλινδρης μονάδας φημολογείται έντονα, αλλά δεν επιβεβαιώνεται επίσημα από την ιαπωνική εταιρεία.