Το Honda Accord φημίζεται για την αξιοπιστία των μηχανικών του μερών με τελευταία απόδειξη το 1,6 εκατ. χιλιόμετρα που συμπλήρωσε επίσημα ένα coupe της ιαπωνικής εταιρείας.
Κάθε κατασκευαστής που έχει μοντέλα στη γκάμα του, τα οποία μπορούν να λειτουργούν για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάζουν μηχανικές βλάβες, μπορεί να περηφανεύεται για τις δημιουργίες του και να προβάλλει τα κατορθώματά του.
Αυτή είναι και η περίπτωση coupe Honda Accord που βλέπετε στις οθόνες σας, το οποίο, στην άλλη μεριά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στις Η.Π.Α., κατάφερε να φτάσει στο άπιαστο για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων νούμερο και να διανύσει 1,6 εκατ. χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάσει βλάβη.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα Honda Accord coupe του 2003, το οποίο αγοράστηκε ως καινούργιο από την οικογένεια Kilmer, η οποία και το χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα χωρίς να έχει αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με τα μηχανικά του μέρη.
Το coupe της ιαπωνικής εταιρείας με τον V6 κινητήρα και το ασυνήθιστο για τα αμερικάνικα δεδομένα χειροκίνητο κιβώτιο που φέρει, χρησιμοποιείται καθημερινά από τον Justin Kilmer για την παράδοση ιατρικού εξοπλισμού και τα τελευταία χρόνια συγκεντρώνει περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα το χρόνο.
Από την αρχή της χρήσης του αυτοκινήτου του ο Kilmer κρατά ένα αναλυτικό αρχείο αναφορικά με την περιοδική του συντήρηση του Accord με το οποίο μπορεί να αποδείξει όχι μόνο τα χιλιόμετρα μαμούθ που αναγράφονται πλέον στο οδόμετρό του αλλά και το γεγονός ότι το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας έφτασε ως εκεί -και συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του- με τον ίδιο κινητήρα.
Σύμφωνα με τον Αμερικάνο, το μυστικό για να διανύσει κανείς τόσα πολλά χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα είναι η ευλαβική τήρηση των οδηγιών του κατασκευαστή αναφορικά με την περιοδική συντήρηση ενός αυτοκινήτου, αλλά και η τοποθέτηση γνήσιων εργοστασιακών ανταλλακτικών, τουλάχιστον των κρίσιμων όπως είναι για παράδειγμα ο ιμάντας των εκκεντροφόρων, τα ρουλεμάν των τροχών, η αντλία του συμπλέκτη αλλά και οι βάσεις του κινητήρα.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι με 1,6 εκατ. χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, το coupe των Ιαπώνων έχει αλλάξει μπουζί μόλις δύο φορές μέχρι τώρα (τρία σετ συνολικά). Το Accord έχει αλλάξει μια φορά καταλυτικό μετατροπέα, στα 800.000 χλμ., αλλά και τρεις φορές ψυγείο, ενώ μία φορά έχει αντικατασταθεί η αντλία του υδραυλικού τιμονιού και οι βάσεις του κινητήρα, όπως και το μηχανικό κιβώτιο.
Από ό,τι φαίνεται ο κινητήρας που δεν έχει ανοιχτεί ποτέ, σύμφωνα με τον Kilmer, θα χρειαστεί σύντομα να το κάνει για μια πιο διεξοδική συντήρηση καθώς καταναλώνει περισσότερο λάδι σε σχέση με το παρελθόν, ενώ παρουσιάζει πλέον και κάποιες αρρυθμίες.