Sony και Honda ενώνουν τις δυνάμεις τους για την παραγωγή αυτοκινήτων

Honda Vision S concepts

Σε περίπου τρία χρόνια θα βγει στην παραγωγή το πρώτο αυτοκίνητο που θα κατασκευάσει η Honda πάνω σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Sony, καθώς οι δύο ιαπωνικοί γίγαντες ξεκινούν τώρα την εις βάθος συνεργασία τους.

Σε μια εποχή συνεργειών των αυτοκινητοβιομηχανιών με μεγάλες εταιρείες της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, καθώς επίκειται το Apple Car και τα πρώτα αυτοκίνητα της Google, της Huawei και της Xiaomi, η εις βάθος συνεργασία -που ανακοινώθηκε σήμερα, 4/3- της Honda με τη Sony έχει απόλυτη λογική.

Το πρωτότυπο Sony Vision-S του 2020
Το πρωτότυπο Sony Vision-S του 2020
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες ξεκινούν την εις βάθος συνεργασία τους για να διαμορφώσουν μια ολοκαίνουρια κοινή εταιρεία, που ακόμη δεν έχουν ονοματίσει, η οποία θα συσταθεί μέχρι το τέλος του 2022 και θα σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πρώτο από αυτά αναμένεται το 2025.

 Το πρωτότυπο Sony Vision-02 του 2022

Το πρωτότυπο Sony Vision-02 του 2022

Η Honda έχει ήδη κάνει το βήμα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση με το Honda e, αλλά όχι με το ραγδαίο ρυθμό του ανταγωνισμού. Η Sony επίσης δεν είναι (και τόσο) πρωτάρα, καθώς πριν από δύο χρόνια στην έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας παρουσίασε -απρόσμενα- το Vision-S, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό sedan, ενώ πριν λίγες εβδομάδες αποκάλυψε και το αντίστοιχο SUV με τον κωδικό Vision-S 02 στην ίδια έκθεση, μαζί με τα πλάνα της να μπει στην ηλεκτροκίνηση.

Η Sony αναζητούσε τους τελευταίους μήνες στρατηγικούς συνεργάτες, και τώρα έγινε γνωστό ότι βρήκε τον βασικότερο όλων στη Honda. Η Honda φυσικά θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της στην κατασκευή αυτοκινήτων, και θα παράγει τα νέα EV -που θα βασίζονται σε νέες πλατφόρμες της Sony- στα εργοστάσιά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο αυτοκίνητο της κοινοπραξίας αναμένεται το 2025, αλλά ακόμη δεν είναι γνωστό αν θα σχετίζεται κατά οποιονδήποτε τρόπο με τα δύο πρωτότυπα Vision-S της Sony. Μοιάζει αμφίβολο να συμβεί κάτι τέτοιο, ωστόσο, μιας και για την εξέλιξη των πρωτοτύπων η Sony συνεργάστηκε με πλειάδα άλλων εταιρειών (Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia, Qualcomm).

Τα δύο πρωτότυπα Vision-S διέθεταν από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (και συνεπώς «ηλεκτρική» τετρακίνηση) συνδυαστικής απόδοσης 536 ίππων. Η επιτάχυνση 0-100 km/h του sedan ερχόταν σε 4,8 δευτερόλεπτα, με τελική 240 km/h, αλλά το SUV ήταν αναμφίβολα λιγότερο ταχύ, εξαιτίας τους επιπλέον βάρους 130 κιλών του μεγάλου -επταθέσιου- μεγέθους του. Η Sony δεν έδωσε πληροφορίες για τις μπαταρίες των δύο αυτοκινήτων.

Το εσωτερικό του πρωτοτύπου Sony Vision-S 02 του 2020
Το εσωτερικό του πρωτοτύπου Sony Vision-S 02 του 2020
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλατφόρμα στην οποία βασίστηκαν τα δύο Vision-S είναι δεκτική σε πολλών διαφορετικών τύπων και μεγεθών αμαξώματα, συνεπώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στη συνεργασία της Sony με τη Honda. Αλλά κάτι τέτοιο επίσης δεν είναι επιβεβαιωμένο.

Η πολύ σημαντική εξέλιξη της συνεργασίας της με τη Honda βάζει τη Sony πιθανότατα επικεφαλής στον αγώνα του πρώτου της αυτοκινήτου απέναντι στην Apple, η οποία στο πλέον αισιόδοξο -και όχι τόσο πιθανό- από όλα τα σενάρια θα έχει έτοιμο το δικό της ηλεκτρικό και αυτόνομο τετράτροχο προς τα τέλη του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ